Elsősorban a határon túli oktatási rendszerben használatos alap-, közép- és felsőoktatási szakkönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok.
A zsebszótár elsősorban alapiskolásoknak készült. Tartalmazza az előírt teljes kötelező tananyagot és kiegészítő tananyagot a matematika egyes ágai szerinti csoportosításban. Segítséget adhat mindazoknak, akiknek nehézséget okoz a matematika megértése, de azoknak is, akik fokozottam érdeklődnek a tantárgy iránt. A zsebszótárt nemcsak az alapiskolások, hanem azok a középiskolások is haszonnal forgatják majd, akik valamelyik fogalom pontos jelentése vagy egy képlet után kutatnak.
Folytatva az első részt, a 15. század európai művészetétől, a reneszánsz világából indulunk művészettörténeti utunkra. Az itáliai reneszánsz, a manierizmus, majd az északi reneszánsz művészete után a barokk korszakról olvashatunk. A 18. századi rokokó, majd a 19. stílusirányzatai után jutunk el a 20. század modern irányzataihoz, egészen a posztmodernig. A kötet oktatási segédanyag középiskolák számára.
A szerző öt évtized gyakorlati orvosi és oktatói tapasztalatát összesíti e könyvben. Dienes professzor több tankönyv szerzője, a marosvásárhelyi egyetemi központban a munkaorvostan megszervezője.
A könyv bevezető, alapozó növénytani ismereteket foglal össze.
A Furulyaiskola a blockflötén tanulni vágyó iskolások és felnőttek számára készült. A kezdőszintről indulva – zenei alapismeretek nélkül – e könyv segítségével eljuthatnak olyan fokra, amelyen a muzsikálás, az együttmuzsikálás örömet jelent mind az előadónak, mind a hallgatónak.
A tanulás mit sem ér kellő gyakorlás nélkül. A Furulyamuzsika a Furulyaiskola dallamanyagának többszólamú letétje. Ezt a zeneanyagot régizene-együttesek és kórusok egyaránt használhatják, elsősorban magyar, angol, olasz, francia reneszánsz zenén, magyar gyermekdalokon és népdalokon, valamint a klasszikus zeneirodalom néhány közismert témáján alapszik.
Az egyetemi kiadványból közelebbről megismerhetjük az adattípusokat és adatszerkezeteket, ezek logikai megközelítését, a tömbök, halmazok, karakterláncok, listák, fák, kupacok, hasító táblák részleteit és használatát.
A tankönyv taglalja az emberi erőforrás menedzsment alapjait és romániai sajátosságait, majd tanulmányokat tartalmaz a romániai és magyarországi HR témakörökből. Végül konkrét esettanulmányokat olvashatunk, leginkább a gazdasági élet területéről.
Gyermekversek a nyelvi alapkészségek fejlesztéséhez. Játékos, nyelvi leleménnyel megírt versek, amely a gyermekek szókincsét, nyelvkészségét fejleszti.
A füzet a kisiskolásokat vezeti be a versek világába.
Péter Éva könyvének témája az egyházi ének története és a népzenetudomány határán álló interdiszciplináris kutatás keretébe tartozik. A magyar zenetudományban ennek az ágazatnak a célkitűzései – Kodály kezdeményezése nyomán – a XX. század második felében kristályosodtak ki. A szakirodalom az évtizedek folyamán számos alapvető munkában dolgozta fel a kéziratos és nyomtatott források anyagát és ezekben az erdélyi református énekeskönyvek is jelentős szerepet kapnak. A szerző ennek a rendkívül szerteágazó témakörnek az erdélyi vonatkozásait foglalja össze, különös tekintettel a református énekeskönyvek XVIII. századig visszamenő és a XX. századig terjedő kiadásaiban megjelent gyülekezeti énekekre.
A könyv első része a környezettudatosság fogalmának meghatározásán túl egy sor olyan árnyalatra hívja fel a figyelmet, amelyek a fogalommal kapcsolatban felmerülhetnek. A második rész szociológiai elemzéseken keresztül vizsgálja a környezettudatosság néhány megnyilvánulási formáját, empirikus elemzésekkel illusztrálva az első rész megközelítését.
A kötet az értékelés folyamatával foglalkozik az oktatásban: a szóbeli, az írásbeli értékelés módszereit és technikáit veszi sorba, illetve az összetett értékelési módszereket és eszközöket vizsgálja.
A kötet a párkapcsolati erőszak, a családon belüli erőszak, a nők elleni erőszak témakörét járja végig, statisztika adatokkal, az erőszakos viselkedés magyarázó elméletek bemutatásával. Ismerteti a kezelés, beavatkozás lehetőségeit és tanácsokkal is szolgál az erőszakot átélt áldozatok számára.
A pedagógiai valóság területén is minden bizonnyal érvényes az az ismert megfontolás, miszerint a jelent csak akkor tudjuk kellőképpen megérteni, jobbítani és uralni, a jövőt pedig csak akkor tudjuk megfelelően elképzelni és megalkotni, ha képesek vagyunk a múltra visszatekinteni, és annak pozitív, érdekes, hasznos és értékes elemeit megismerni. Jelen könyvünk éppen ezt a megismerést próbálja segíteni a nevelésre-oktatásra vonatkozó elméleti és gyakorlati elképzelések síkján, mindenekelőtt azzal, hogy a XVII. századtól kezdődően, napjainkig tartóan kiemelkedő és nagyhatású pedagógiai gondolkodókat mutat be.
A kötetben szereplő tanulmányok részét képezik a Segítők I. Konferenciáján (Marosvásárhely, 2006. szeptember 29. – október 1.) elhangzott előadásoknak, műhelymunkáknak.
A kötet Viktor E. Frankl halálának tizedik évfordulója alkalmából a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán 2007. október 26–27. között megrendezett nemzetközi konferencián elhangzott előadások anyagát közli.
A tankönyv második kiadása elsősorban a magyar tannyelvű földrajz, illetve területfejlesztés szakos hallgatóknak szól, de hasznos szakirodalom lehet a szociológia, antropológia, néprajz, közgazdasági vagy neveléstudományi szakokokon tanuló hallgatók számára is.
Ez a kiadvány elsősorban a természetvédelmi területek turizmusában érintett egyetemi hallgatóknak készült, de hasznosan forgathatják mindazok, akik vállalkozóként, szervezőként vagy puszta látogatóként kapcsolatban állnak Erdély védett természeti értékeivel, és felmerültek bennük olyan kérdések, hogy ki is az igazi gazdája a természeti ritkaságot rejtő területnek, ki a felügyelője, mit szabad és mit nem szabad tenniük a látogatóknak, szabálysértés esetén ki vonható és ki vonhat felelősségre, mennyire fenntartható a látogatás megszervezése.
A családszociológia egy összetett tudomány, mely a történeti, demográfiai, etnológiai, szociálpszichológiai és szociológiai-antropológiai szempontokat használ, párhuzamosan, egymástól eltérő információs forrásokat vesz alapul: népszámlálás, dokumentumelemzés, ankét, családmonográfia stb. A család az a kis csoport, intézmény, mely végigkíséri az emberiséget megjelenésétől napjainkig, az egyén szintjén pedig a születéstől halálig. Minden társadalom kiemel sajátos családi kapcsolatrendszert, mely egyrészt a nemek, férfiak és nők kapcsolatát, másrészt a szülők és gyermekek közötti kapcsolatot szabályozza...bővebben
A kosár üres
Rendeléseim követése: