Elsősorban a határon túli oktatási rendszerben használatos alap-, közép- és felsőoktatási szakkönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok.
A könyv egy négykötetes sorozat első kötete, mely a tanári segédanyag és a munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...
Ajánljuk még: Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet
„A Neurológiai tünetcsoportok című tankönyv nemcsak a hallgatók, hanem a gyakorló kollegák számára is jól használható: érthetően, tömören foglalja össze a neurológiai tünettan egyes kérdéseit. A két évvel korábban megjelent neurológiai propedeutikai könyvvel ezt a kiadványt is a magyar nyelvű neurológiai oktatás alapkönyveként fogja használni a következő legalább egy évtizedben a neurológiát tanuló medikus generáció.” (Dr. Bereczki Dániel)
“A több kötetesre tervezett mű első részéből már kiviláglik a szerző törekvése arra, hogy az orvosi gyakorlat, a gyógyszeres terápia szemszögéből taglalja a farmakológia elméleti alapismereteit, rámutatva azok klinikai alkalmazásának törekvéseire. A munka másik jellegzetessége a modernségre való törekvés: rohamos fejlődésében a 21. század elejére jutott farmakológia szemléletének és adatainak az érvényesítése...bővebben
A biokémia (életvegytan) a biológia (élettan) és a kémia (vegytan) határterületén a 19. század utolsó harmadában kialakult új tudomány. A biokémia az élő anyag kémiai szerkezetét és a benne végbemenő kémiai változásokat vizsgálja. Célja megállapítani az összefüggéseket az életjelenségek és az élő anyag tulajdonságai között. Az orvosi biokémia fő feladata az életfolyamatok kémiai mechanizmusainak felderítése. Az Orvosi biokémia tankönyv bemutatja az élő szervezetek molekuláris felépítését, az életfolyamatok molekuláris mechanizmusát...bővebben
A Furulyaiskola a blockflötén tanulni vágyó iskolások és felnőttek számára készült. A kezdőszintről indulva – zenei alapismeretek nélkül – e könyv segítségével eljuthatnak olyan fokra, amelyen a muzsikálás, az együttmuzsikálás örömet jelent mind az előadónak, mind a hallgatónak.
Ebben a változó világban a neurológia megmaradt annak a különleges diszciplínának, amelyben az előzmények pontos felvételének, a precíz betegvizsgálatnak kiemelkedő jelentősége van. Tudjuk, hogy a részletes anamnézis-felvétel és neurológiai vizsgálat révén a neurológiai betegségek 80%-ban korrekt diagnózishoz jutunk és csak mintegy 20%-ban van szükség kiegészítő vizsgálatokra. A vizsgálat elsajátítása megadja a lehetőséget ahhoz az örömhöz, melyet csak akkor érez az ember, ha saját erőfeszítéséből jut el a diagnózishoz.
Az óvodai tevékenységek módszertani kérdéseit bemutató egyetemi jegyzet elsősorban az óvodapedagógusi pályára készülő hallgatóknak szól, akik ismerkedni kezdenek az óvodai oktatás elméleti és gyakorlati kérdéseivel. Ugyanakkor hasznosan forgathatják a gyakorló óvodapedagógusok is, hisz a nemrég életbe lépett óvodai tanterv menet közbeni megismerése szükségessé tette a módszertani kultúra felfrissítését, az új tantervi alapelvek és sajátosságok átértelmezését, a projektmódszer és az integrált óvodai tevékenységek módszertani sajátosságainak megismerését.
Az alapfogalmak, a legfontosabb terminusok bemutatása mellett a jegyzet részletesen elemzi a különböző nyelvi szinteken jelentkező, kontaktusjelenségekkel magyarázható nyelvi változásokat. Ezek a nyelvi folyamatok annak tudatában kerülnek bemutatásra, hogy a szinteknek nevezett nyelvi aspektusok a valóságban egymástól nehezen elválaszthatók, egymással összefüggnek, egymást feltételezik.
Ferencz László négykötetes munkáját – megtisztelő feladatként – csak a legnagyobb elismerés hangján lehet ismertetni, értékelve azt, hogy a szerző milyen hatalmas adat- és anyagtömeg feldolgozására vállalkozott. A mű, mint kézikönyv, páratlannak minősíthető a magyar orvosi irodalomban és méltó reprezentánsa az erdélyi orvosi iskolánknak. A címbe foglalt „kézikönyv” fogalom világosan tükrözi a szerző szakmai szándékát: nem tankönyvet alkotott, mert óriási anyagát memorizálni, „megtanulni” szinte lehetetlen, bár megfelelő ismeretszerzésre is alkalmasnak minősíthető, ha a tanulmányozó ügyel arra, hogy ne vesszen bele a részadatok, jelek és szindrómák tömkelegébe...bővebben
A kötet címe – A keresztyén etika alapelemei – a téma tágabb összefüggéseit jelzi. A tulajdonképpeni elemzés ennek egyik belső körére koncentrál: a rossz problémájának sok esetben alig megragadható fogalmi és tartalmi elemeire. Visky S. Béla tizenkét év lelkipásztori szolgálat után 1996 óta a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán a rendszeres teológia tanára.
A belső tér a környezetünktől mesterségesen vagy természetes módon elszigetelt térrész, amelyben az ember más élőlény tevékenységével és tartózkodásával kapcsolatos, és amelynél energia és/vagy anyagcsere valósul meg. A belső tér egészségével egyre több kutató (mérnök, fizikus, biológus, orvos, pszichológus) foglalkozik. A kutatások eredményeit a tervezők és építészek messzemenően felhasználják. A belső tér szennyezői lehetnek külső vagy belső források. A szennyezőanyagok lehetnek fizikai, kémiai, illetve biológiai szennyező anyagok is. A könyv bemutat néhány lehetőséget a szennyeződések megelőzésére.
A tankönyv taglalja az emberi erőforrás menedzsment alapjait és romániai sajátosságait, majd tanulmányokat tartalmaz a romániai és magyarországi HR témakörökből. Végül konkrét esettanulmányokat olvashatunk, leginkább a gazdasági élet területéről.
A családszociológia egy összetett tudomány, mely a történeti, demográfiai, etnológiai, szociálpszichológiai és szociológiai-antropológiai szempontokat használ, párhuzamosan, egymástól eltérő információs forrásokat vesz alapul: népszámlálás, dokumentumelemzés, ankét, családmonográfia stb. A család az a kis csoport, intézmény, mely végigkíséri az emberiséget megjelenésétől napjainkig, az egyén szintjén pedig a születéstől halálig. Minden társadalom kiemel sajátos családi kapcsolatrendszert, mely egyrészt a nemek, férfiak és nők kapcsolatát, másrészt a szülők és gyermekek közötti kapcsolatot szabályozza...bővebben
A kötet Viktor E. Frankl halálának tizedik évfordulója alkalmából a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán 2007. október 26–27. között megrendezett nemzetközi konferencián elhangzott előadások anyagát közli.
A tankönyv 1846-ban jelent meg Pesten. A könyvben a természetnek három országát - állatország, növényország, ásványország - ismerteti az ifjúsággal Hanák János, kegyes rendi tanár. A maga korában úttörő kiadvány nemzeti nyelven oktatta az ifjúságot a természetrajzra. A kötet 114 fametszetet tartalmaz illusztrációként.
A múltban a nevelés és oktatás kérdéseivel elsősorban a filozófia, az etika, majd a teológia foglalkozott. Maga a nevelés és oktatás már ősidőktől fogva létezik. A „pedagógia” kifejezés görög eredetű, a „paidos”, ’gyermek’, és „agoge”, ’elkísérni, vezetni’ jelentésű szavakból tevődik össze. „Paidagogosznak” nevezték az ókori Görögországban a rabszolgatartó gyermekeit iskolába kísérő szolgát. Az ókori rómaiaknál a kifejezés jelentése már kiterjedt az oktatásra és nevelésre is. A történelem során nagy gondolkodók és filozófusok, mint Platon, Arisztotelész, Erasmus, műveikben olyan általános érvényű és erkölcsi természetű kérdésekkel foglalkoztak, amelyek jelentősen meghatározták a pedagógia gyakorlatát és elméletét.
A kötetbe rendezett anyaggal arra szeretném ösztönözni a kedves pedagógusokat, hogy saját egyéniségüknek, az adott iskola hagyományainak, a tanulók érdeklődésének megfelelően válogassanak az általam felkínált összeállításokból, esetleg ki is egészítve azokat. A műsortanítás, a jeles napokra való megemlékezés alkalmas arra, hogy a gyerekek játszva tanuljanak, betekintést nyerjenek a népi kultúrába...bővebben
Jelen könyv célja a digitális elektronika elméleti és gyakorlati alapjainak a bemutatása. Az azonos nevű, villamosmérnöki tagozatokon oktatott tantárgynak szolgál alapul, ezért a könyvet elsősorban villamosmérnök szakos hallgatóknak ajánljuk. Fejezetei a Boole algebra, a digitális áramkörök elektronikai megvalósításai, a kombinációs és szekvenciális hálózatok elemzése és tervezése témakörökbe nyújtanak betekintést. A könyvben megoldott feladatok és konkrét alkalmazások segítik az olvasót a digitális elektronika alapjainak elsajátításában.
E könyv egy sorozat része, amely a Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézetének (illetve jogelődjének, a Vezetési és Szervezési Tanszéknek) alkotóműhelyében született, s 1996-ban jelent meg a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó (KJK) gondozásában. A mű a magyarországi egyetemi és főiskolai oktatásban általánosan használatos alapkönyvként definiálható, és a szervezeti magatartásnak mintegy alapjait megteremtve a szervezetek strukturális jellemzőit, a valóságban megjelenő különböző formákat, s azok vezetési jellemzőit mutatja be az olvasónak.
Az újságíró szakos hallgatók, de a szélesebb közönség számára is íródott kötet a jellegzetesen közép-európai műfaj, az európai fejlődésből kiesett nemzetek, nemzetrészek mélyrétegeit feltáró társadalomrajzként megszületett szociográfia műfaji sajátosságait, tipológiáját, a szociográfusi nézőpont jellemzőit taglalja, továbbá az erdélyi szociográfia történetét és kiemelkedő alkotóinak munkásságát.
A kosár üres
Rendeléseim követése: