Betöltés...

Tankönyv, jegyzet, oktatási segédanyag

Elsősorban a határon túli oktatási rendszerben használatos alap-, közép- és felsőoktatási szakkönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok. 


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat második kötete (az első kötetet l. itt), mely tanári segédanyag és munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...


Az érzelmi intelligencia fejlődése és fejlesztésének lehetőségei óvódás- és kisiskoláskorban
2.500 Ft
Kádár Annamária

Az érzelmi intelligencia egyik legfontosabb eleme az empátia. Ez a pedagógus munkaeszköze is, amely lehetővé teszi az érzelmi befolyásolást, a diák mimikájának, hanglejtésének értelmezését, a mélyebb üzenet megértését. Bár minden tantárgy keretében valamilyen mértékben megvalósul az érzelmi nevelés és a személyiségfejlesztés, a fő hangsúly az értékelésen, az ellenőrzésen és a teljesítményen van. Az iskolai élet, a hagyományok, a tanórák forgatókönyve, valamint a tanár személyisége is az érzelmi nevelés fontos tényezője.


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 1. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat első kötete, mely a tanári segédanyag és a munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...

Ajánljuk még: Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet


Római köz- és magánjog
6.900 Ft
Nótári Tamás / Sapienta tankönyvek

A Római köz- és magánjog mint tankönyv, illetve tankönyvcím egyfelől rendhagyó, másfelől hagyománykövető. Rendhagyó, hiszen a római jogi tankönyvek célja elsődlegesen – olykor kizárólagos jelleggel – a római magánjog bemutatása, s a római közjognak jóval csekélyebb teret szentelnek. Hagyománykövető, hiszen a római jog hazai és nemzetközi tankönyvirodalma (kiváltképp a magánjogi részt illetően) az évszázadok, illetve – Gaius Institúciói fényében – évezredek alatt oly mértékben kristályosodott ki, hogy (kötött és nem változó anyagról lévén szó) mind tartalmában, mind szerkezetében minimális eltéréseket tesz csupán lehetővé.


Óvodai tevékenységek módszertana
2.500 Ft
Stark Gabriella

Az óvodai tevékenységek módszertani kérdéseit bemutató egyetemi jegy­zet elsősorban az óvodapedagógusi pályára készülő hallgatóknak szól, akik ismer­kedni kezdenek az óvodai oktatás elméleti és gyakorlati kérdéseivel. Ugyanakkor hasznosan forgathatják a gyakorló óvodapedagógusok is, hisz a nemrég életbe lé­pett óvodai tanterv menet közbeni megismerése szükségessé tette a módszertani kul­túra felfrissítését, az új tantervi alapelvek és sajátosságok átértelmezését, a pro­jekt­módszer és az integrált óvodai tevékenységek módszertani sajátosságainak meg­ismerését.


Az óvodás- és kisiskoláskor játékai elméleti és módszertani megközelítésben
2.300 Ft
Kádár Annamária, Bodoni Ágnes

A XXI. századi nevelés humánus, gyermekközpontú voltát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az iskolákban és az óvodákban ismét központi szerepet foglal el a játék. A mai pedagógus tisztában van a játék kognitív és érzelmi intelligenciát fejlesztő hatásával, tudatában van annak, hogy a játék pszichológiájára, játékos pedagógiai módszerekre, gyakorlatokra támaszkodva saját munkáját teszi eredményesebbé, gazdagabbá. Hisszük azt, hogy a játék nemesít, hogy pedagógiai hatásán túl mind a személyiség, mind a csoportközösség formálására, alakulására is pozitív hatással van...bővebben


Gyakorlatközelben. A projektmódszer óvodai alkalmazása
3.500 Ft
Barabási Tünde, Demény Piroska, Stark Gabriella

Napjainkban reneszánszát éli a reformpedagógia, egyre inkább elterjedőben van a projektek általi tanítás. Ez új oktatási szemlélet meghonosodásának igényét jelzi az iskolarendszer minden szintjén.

A könyv első része a projektmódszer elméleti kereteit körvonalazza, a módszer  tanuláselméleti hátterét, az aktuális óvodai tantervben elfoglalt helyét, jellemzőit, alkalmazásának módszertani kérdéseit vizsgálja. A második rész a gyakorlati alkalmazást, 34 eredeti projektet tartalmaz, melyek az óvodai tanterv hat integrált témakörébe illeszkednek.


Szavak kincsesháza
1.800 Ft
Játékos nyelvi feladatgyűjtemény / Demény Piroska - Szilágyi Mária

Gyakoroljuk anyanyelvünket, nemcsak szóban, hanem írásban is! Ennek egyik eszköze lehet ez a nyelvi feladatgyűjtemény, amely 9-14 éves gyermekeknek készült. Demény Piroska és Szilágyi Mária az anyanyelv gyakorlásának szórakoztató, ugyanakkor komoly módját választotta: tippelők, fejtörők és nyelvi játékok tarkítják a hangoktól a betűkön, szófajokon, a szavak jelentésén át a mondatokig és teljes szövegig eljutó nyelvtani feladataikat. Szinte észrevétlenül juttatják el kis megoldóikat a nyelvi igényesség magas fokára...bővebben


Válassz okosan...
2.000 Ft
Készségfejlesztő program az agresszivitás csökkentésére / Roth-Szamosközi Mária - Fülöp Emese - Lázár Alpár Tibor - Palló Emőke - Székely Zsuzsa - Telegdy Lóránt / Sapientia Könyvek

A Válassz okosan program révén az iskolán belüli csoportos foglalkozással csökkentik az agresszivitást a közösségben, kezelik a viselkedésproblémás gyerekeket, s így növelik a társas együttműködést. Beavatkozásunk eredményességét a tanítók által kitöltött viselkedésfelmérő-eszközökkel értékeltük ki, ezáltal tudtuk a módszer erősségeit és gyengeségeit elemezni. Kutatásunk eredményeit kisiskolásokkal, illetve 8-11 éves gyerekekkel foglalkozó nevelők, segítő foglalkozásúak, valamint pszichológus, gyógypedagógus és szociális munkás diákok számára szeretnénk ismertetni. Célul tűztük magunk elé az eredeti amerikai program értékrendszerének és módszereinek megfelelő alkalmazását és az elért eredmények mennyiségi és minőségi elemzését. 


Szervezeti magatartás és vezetés
1.900 Ft
Bakacsi Gyula / Sapienta tankönyvek

A mű gyakorló vezetőknek és a vezetési szakmát elsajátítani igyekvő egyetemi, főiskolai hallgatóknak íródott, a témaköröket tudományos megalapozotsággal mutatja be – érthető és tanulható formában. A könyv kilenc fejezete a szervezeti magatartás szokásos témaköreit foglalja össze: az egyéni és csoportmagatartást, a motivációt, a hatalmat, a leadershipet, a kultúrát, a konfliktusokat és a szervezeti változást. Az utolsó fejezet azokról a jelenségekről, trendekről ad áttekintést, amelyek a ma menedzserkérdéseit vetik föl...bővebben


Magyar népi kultúra
3.800 Ft
Demény István Pál - Gazda Klára - Keszeg Vilmos - Pozsony Ferenc - Tánczos Vilmos

A kötet tankönyvnek készült, a legjelesebb erdélyi néprajzkutatók írásai alapján. Szerkesztése követi a népi kultúra hagyományos tagolását.  Jelen kötet a népi kultúrával kapcsolatos tudást kívánja összefoglalni, árnyalni. Kihez szól ez a kötet? Mondhatnánk azt is, hogy mindenkihez, aki hiányát érezte egy hasonló összefoglalásnak...bővebben


Bevezetés a történeti tartószerkezetek felújítás-elméletébe
2.100 Ft
Szabó Bálint

A Szabó Bálint által írt kétnyelvű (magyar, román) kötet a történeti tartószerkezetek felújítás-elméletébe nyújt betekintést. Az orvostudományhoz hasonlóan, a beteg épületek gyógyításának is kell legyen tudománya. Biztosan létezik elmélete az összeomlás elodázásának, az épületek világában az örök fiatalság biztosításának (a tartószerkezet-szakértő dolga ez), a rehabilitációnak, a modern épületek társadalmába való beépülésnek (emez pedig az építészek tudománya).


Gondolkozz logikusan!
2.200 Ft
250 logikai feladvány megfejtéssel / Tuzson Zoltán

A könyvben 250 logikai feladványt található. Ezek tartalmuk és stílusuk szerint igen változatosak: vannak számrejtvények, betűrejtvények, alakzatrejtvények, kakukktojás-rejtvények, folytatás- vagy kiegészítés-típusú rejtvények, logikai táblázatos rejtvények, szöveges feladatok, feldarabolási és átdarabolási feladványok, különféle egyenleteken alapuló feladványok és geometriai tartalmú feladványok.


Testnevelő tanári kézikönyv
2.500 Ft
Makszin Imre

A testnevelő tanári kézikönyv olyan testnevelési és sportszakmai anyagot tartalmaz, amelyet minden testnevelő tanár és edző is haszonnal forgathat. A kézikönyv ma is használatos magyar testnevelési és sportnyelvi kifejezések alkalmazásával mutatja be az általános iskolában az ötödik osztálytól a középiskola befejezéséig, oktatható testnevelési anyagot.


Magyar népi kultúra - Szöveggyűjtemény
4.900 Ft
Gazda Klára, Keszeg Vilmos, Pozsony Ferenc, Tánczos Vilmos

A szöveggyűjtemény forrásanyagként szolgál. Népballadák, népmesék, archaikus imádságok, s a népköltészet egyéb műfajai olvashatóak. A kötet második részében pedig tanulmányok gyűjteménye a népi kultúra témaköréből. Többek mellett Kriza János, Ortutay Gyula, Hoppál Mihály, Fél Edit, Balassa Iván, Lükő Gábor írásaival találkozhatunk.


A belső tér szennyezői
3.600 Ft
Mócsy Ildikó - Farkas György - Szigyártó Lídia - Néda Tamás - Zsigmond Andrea - Nagy Krisztina

A belső tér a környezetünktől mesterségesen vagy természetes módon elszigetelt térrész, amelyben az ember más élőlény tevékenységével és tartózkodásával kapcsolatos, és amelynél energia és/vagy anyagcsere valósul meg. A belső tér egészségével egyre több kutató (mérnök, fizikus, biológus, orvos, pszichológus) foglalkozik. A kutatások eredményeit a tervezők és építészek messzemenően felhasználják. A belső tér szennyezői lehetnek külső vagy belső források. A szennyezőanyagok lehetnek fizikai, kémiai, illetve biológiai szennyező anyagok is. A könyv bemutat néhány lehetőséget a szennyeződések megelőzésére.


Miért nem lehet?
2.300 Ft
500 matematikai feladat megoldással / Tuzson Zoltán

A könyvben 500 matematikai Miért?-re kap választ az Olvasó. Az ilyen jellegű feladat megfogalmazásokkal a feladatmegoldónak egy rejtvényszerű, a szokásosnál izgalmasabb problémát tűzünk ki, annál mely úgy kezdődik, hogy „Bizonyítsuk be, hogy...". Így az érdeklődés fölkeltése és fönntartása sokkal hatékonyabban megvalósítható. A matematikának ilyen kérdésekkel való gyakorlása elősegíti a tanulók lényeglátását, ötletgazdagságuk gyarapítását, gondolkodási rugalmasságuk fejlesztését, érdeklődésük ébrentartását és nem utolsó sorban ismereteik elmélyítését és gyarapítását. 


Projektértékelés, projektellenőrzés
2.800 Ft
Egyetemi jegyzet / Nagy Ágnes

A könyvet elsősorban leendő közgazdászoknak ajánljunk, ugyanakkor haszonnal forgathatják azok a gyakorló gazdasági szakemberek is, akik szeretnék jobban megérteni a projektértékelés menetét és az erre vonatkozó elvárásokat. A könyv célja, hogy ötvözze az elméleti tudást a gyakorlati tudással annak érdekében, hogy az értékelő megfelelhessen a projektértékelésben érdekelt felek sajátos szükségleteinek. A szerző bemutatja a projektértékelés mennyiségi és minőségi módszereit, javaslatot tesz az alkalmazási módokra, valamint a stratégia kiegészítésére. Aki ezeket sikeresen elsajátítja, jobban megérti a projektértékelés menetét és az erre vonatkozó elvárásokat, olyan ismeretekre tesz szert, amelyek birtokában le tudja vezetni majd a projektértékelést.


Nyelvi rejtvény, játék, verseny
1.900 Ft
Zsigmond Győző

Zsigmond Győző rejtvényei és vetélkedésre ajánlott játékai jórészt a szerző saját észjárásának, ötleteinek termékei. Vannak már ismerői a tanárkollégák körében, vannak hívei is, követői pedig leginkább a gyermekek, az a tanulói korcsoport, amelynek a könyvet is szánta. E kiadvánnyal a hívek, a követők, a játékba, az anyanyelvbe-felejtkezők tábora minden bizonnyal csak növekedni fog. (Péntek János)


A keresztyén etika alapelemei
3.200 Ft
Teodicea egykor és ma / Visky S. Béla

A kötet címe – A keresztyén etika alapelemei – a téma tágabb összefüggéseit jelzi. A tulajdonképpeni elemzés ennek egyik belső körére koncentrál: a rossz problémájának sok esetben alig megragadható fogalmi és tartalmi elemeire. Visky S. Béla tizenkét év lelkipásztori szolgálat után 1996 óta a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán a rendszeres teológia tanára.



Részletes keresés