Betöltés...

Tankönyv, jegyzet, oktatási segédanyag

Elsősorban a határon túli oktatási rendszerben használatos alap-, közép- és felsőoktatási szakkönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok. 


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat második kötete (az első kötetet l. itt), mely tanári segédanyag és munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 1. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat első kötete, mely a tanári segédanyag és a munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...

Ajánljuk még: Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet


Az érzelmi intelligencia fejlődése és fejlesztésének lehetőségei óvódás- és kisiskoláskorban
2.500 Ft
Kádár Annamária

Az érzelmi intelligencia egyik legfontosabb eleme az empátia. Ez a pedagógus munkaeszköze is, amely lehetővé teszi az érzelmi befolyásolást, a diák mimikájának, hanglejtésének értelmezését, a mélyebb üzenet megértését. Bár minden tantárgy keretében valamilyen mértékben megvalósul az érzelmi nevelés és a személyiségfejlesztés, a fő hangsúly az értékelésen, az ellenőrzésen és a teljesítményen van. Az iskolai élet, a hagyományok, a tanórák forgatókönyve, valamint a tanár személyisége is az érzelmi nevelés fontos tényezője.


Római köz- és magánjog
6.900 Ft
Nótári Tamás / Sapienta tankönyvek

A Római köz- és magánjog mint tankönyv, illetve tankönyvcím egyfelől rendhagyó, másfelől hagyománykövető. Rendhagyó, hiszen a római jogi tankönyvek célja elsődlegesen – olykor kizárólagos jelleggel – a római magánjog bemutatása, s a római közjognak jóval csekélyebb teret szentelnek. Hagyománykövető, hiszen a római jog hazai és nemzetközi tankönyvirodalma (kiváltképp a magánjogi részt illetően) az évszázadok, illetve – Gaius Institúciói fényében – évezredek alatt oly mértékben kristályosodott ki, hogy (kötött és nem változó anyagról lévén szó) mind tartalmában, mind szerkezetében minimális eltéréseket tesz csupán lehetővé.


Óvodai tevékenységek módszertana
2.500 Ft
Stark Gabriella

Az óvodai tevékenységek módszertani kérdéseit bemutató egyetemi jegy­zet elsősorban az óvodapedagógusi pályára készülő hallgatóknak szól, akik ismer­kedni kezdenek az óvodai oktatás elméleti és gyakorlati kérdéseivel. Ugyanakkor hasznosan forgathatják a gyakorló óvodapedagógusok is, hisz a nemrég életbe lé­pett óvodai tanterv menet közbeni megismerése szükségessé tette a módszertani kul­túra felfrissítését, az új tantervi alapelvek és sajátosságok átértelmezését, a pro­jekt­módszer és az integrált óvodai tevékenységek módszertani sajátosságainak meg­ismerését.


Válassz okosan...
2.000 Ft
Készségfejlesztő program az agresszivitás csökkentésére / Roth-Szamosközi Mária - Fülöp Emese - Lázár Alpár Tibor - Palló Emőke - Székely Zsuzsa - Telegdy Lóránt / Sapientia Könyvek

A Válassz okosan program révén az iskolán belüli csoportos foglalkozással csökkentik az agresszivitást a közösségben, kezelik a viselkedésproblémás gyerekeket, s így növelik a társas együttműködést. Beavatkozásunk eredményességét a tanítók által kitöltött viselkedésfelmérő-eszközökkel értékeltük ki, ezáltal tudtuk a módszer erősségeit és gyengeségeit elemezni. Kutatásunk eredményeit kisiskolásokkal, illetve 8-11 éves gyerekekkel foglalkozó nevelők, segítő foglalkozásúak, valamint pszichológus, gyógypedagógus és szociális munkás diákok számára szeretnénk ismertetni. Célul tűztük magunk elé az eredeti amerikai program értékrendszerének és módszereinek megfelelő alkalmazását és az elért eredmények mennyiségi és minőségi elemzését. 


Magyar népi kultúra
3.800 Ft
Demény István Pál - Gazda Klára - Keszeg Vilmos - Pozsony Ferenc - Tánczos Vilmos

A kötet tankönyvnek készült, a legjelesebb erdélyi néprajzkutatók írásai alapján. Szerkesztése követi a népi kultúra hagyományos tagolását.  Jelen kötet a népi kultúrával kapcsolatos tudást kívánja összefoglalni, árnyalni. Kihez szól ez a kötet? Mondhatnánk azt is, hogy mindenkihez, aki hiányát érezte egy hasonló összefoglalásnak...bővebben


Miért nem lehet?
2.300 Ft
500 matematikai feladat megoldással / Tuzson Zoltán

A könyvben 500 matematikai Miért?-re kap választ az Olvasó. Az ilyen jellegű feladat megfogalmazásokkal a feladatmegoldónak egy rejtvényszerű, a szokásosnál izgalmasabb problémát tűzünk ki, annál mely úgy kezdődik, hogy „Bizonyítsuk be, hogy...". Így az érdeklődés fölkeltése és fönntartása sokkal hatékonyabban megvalósítható. A matematikának ilyen kérdésekkel való gyakorlása elősegíti a tanulók lényeglátását, ötletgazdagságuk gyarapítását, gondolkodási rugalmasságuk fejlesztését, érdeklődésük ébrentartását és nem utolsó sorban ismereteik elmélyítését és gyarapítását. 


Gondolkozz logikusan!
2.200 Ft
250 logikai feladvány megfejtéssel / Tuzson Zoltán

A könyvben 250 logikai feladványt található. Ezek tartalmuk és stílusuk szerint igen változatosak: vannak számrejtvények, betűrejtvények, alakzatrejtvények, kakukktojás-rejtvények, folytatás- vagy kiegészítés-típusú rejtvények, logikai táblázatos rejtvények, szöveges feladatok, feldarabolási és átdarabolási feladványok, különféle egyenleteken alapuló feladványok és geometriai tartalmú feladványok.


Magyar népi kultúra - Szöveggyűjtemény
4.900 Ft
Gazda Klára, Keszeg Vilmos, Pozsony Ferenc, Tánczos Vilmos

A szöveggyűjtemény forrásanyagként szolgál. Népballadák, népmesék, archaikus imádságok, s a népköltészet egyéb műfajai olvashatóak. A kötet második részében pedig tanulmányok gyűjteménye a népi kultúra témaköréből. Többek mellett Kriza János, Ortutay Gyula, Hoppál Mihály, Fél Edit, Balassa Iván, Lükő Gábor írásaival találkozhatunk.


A belső tér szennyezői
3.600 Ft
Mócsy Ildikó - Farkas György - Szigyártó Lídia - Néda Tamás - Zsigmond Andrea - Nagy Krisztina

A belső tér a környezetünktől mesterségesen vagy természetes módon elszigetelt térrész, amelyben az ember más élőlény tevékenységével és tartózkodásával kapcsolatos, és amelynél energia és/vagy anyagcsere valósul meg. A belső tér egészségével egyre több kutató (mérnök, fizikus, biológus, orvos, pszichológus) foglalkozik. A kutatások eredményeit a tervezők és építészek messzemenően felhasználják. A belső tér szennyezői lehetnek külső vagy belső források. A szennyezőanyagok lehetnek fizikai, kémiai, illetve biológiai szennyező anyagok is. A könyv bemutat néhány lehetőséget a szennyeződések megelőzésére.


Projektértékelés, projektellenőrzés
2.800 Ft
Egyetemi jegyzet / Nagy Ágnes

A könyvet elsősorban leendő közgazdászoknak ajánljunk, ugyanakkor haszonnal forgathatják azok a gyakorló gazdasági szakemberek is, akik szeretnék jobban megérteni a projektértékelés menetét és az erre vonatkozó elvárásokat. A könyv célja, hogy ötvözze az elméleti tudást a gyakorlati tudással annak érdekében, hogy az értékelő megfelelhessen a projektértékelésben érdekelt felek sajátos szükségleteinek. A szerző bemutatja a projektértékelés mennyiségi és minőségi módszereit, javaslatot tesz az alkalmazási módokra, valamint a stratégia kiegészítésére. Aki ezeket sikeresen elsajátítja, jobban megérti a projektértékelés menetét és az erre vonatkozó elvárásokat, olyan ismeretekre tesz szert, amelyek birtokában le tudja vezetni majd a projektértékelést.


A keresztyén etika alapelemei
3.200 Ft
Teodicea egykor és ma / Visky S. Béla

A kötet címe – A keresztyén etika alapelemei – a téma tágabb összefüggéseit jelzi. A tulajdonképpeni elemzés ennek egyik belső körére koncentrál: a rossz problémájának sok esetben alig megragadható fogalmi és tartalmi elemeire. Visky S. Béla tizenkét év lelkipásztori szolgálat után 1996 óta a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán a rendszeres teológia tanára.


Lehetséges identitás-interpretációk
2.400 Ft
Lurcza Zsuzsanna - Veress Károly (szerk.) / Egyetemi füzetek

A BBTE Filozófiai doktori iskola ‒ Fenomenológiai, hermeneutikai, alkalmazott filozófiai kutatások doktori program keretében készült tanulmányok. Az olyanszerű kérdésekre adható válasz, hogy "Mi az identitás?" és "Hogyan lehetséges az identitás?" nagymértékben függ attól, hogy adott tapasztalati-nyelvi közegben, az egymással kommunikatíve és kulturálisan érintkező és kölcsönhatásba kerülő egzisztenciális feltételek között hogyan értelmezzük és miként érthetjük meg a személyes és kulturális identitás-tapasztalatokat. Az előszót írta: Veress Károly. A kötet szerzői: Schmidt Dániel, Csergő Antal, Lurcza Zsuzsanna, Amon Krisztina, Ferencz Enikő, Péter Mónika, Miklós Beáta, Magyari Imola, Kovács Judit, Zsók Izabella.


Ünnepeljünk
1.900 Ft
Iskolai műsorok az év ünnepnapjaira az alapiskolák és középiskolák tanulói számára / Kovács Zsuzsanna / Gyurcsó István Alapítvány Könyvek

A kötetbe rendezett anyaggal arra szeretném ösztönözni a kedves pedagógusokat, hogy saját egyéniségüknek, az adott iskola hagyományainak, a tanulók érdeklődésének megfelelően válogassanak az általam felkínált összeállításokból, esetleg ki is egészítve azokat. A műsortanítás, a jeles napokra való megemlékezés alkalmas arra, hogy a gyerekek játszva tanuljanak, betekintést nyerjenek a népi kultúrába...bővebben


Furulyaiskola
1.995 Ft
Filip Ignác

A Furulyaiskola a blockflötén tanulni vágyó iskolások és felnőttek számára készült. A kez­dő­szintről indulva – zenei alapismeretek nélkül – e könyv segítségével eljuthatnak olyan fokra, amelyen a muzsikálás, az együttmuzsikálás örömet jelent mind az előadónak, mind a hallgatónak.


Történeti fedélszerkezetek illusztrált szakszótára
5.200 Ft
Szabó Bálint - Kirizsán Imola

A Szabó Bálint és Krizsán Imola által írt kötetben magyar és román nyelven találjuk meg a műszaki szakkifejezéseket. A kiadvány elsősorban az épített örökség felújítására szakosító posztgraduális oktatásban résztvevők számára képez a szerzők előadásai mellé szánt segédanyagot. A szótár egyaránt hasznos segédeszköz a művészettörténész-, az építész-, valamint az építőmérnök hallgatók számára, ugyanakkor a posztgraduális képzésekben résztvevők számára is. 


Vizuális emlékezet és képi metaforák
2.400 Ft
Antik Sándor / Egyetemi füzetek

A tanulmánykötet témakörei: az emlékezet jelenségének és az emlékezeti tevékenység működésének változó értelmezései, a természetes és a mesterséges emlékezet egymást kompenzáló kutatásai egy lehetséges memóriatörténet folyamán, a kollektív emlékezet felépítése, sajátosságai és intézményes formái, az emlékezet és a (művészi) képzelet. A megjelölt tematikát elsősorban a vizuális emlékezet szemszögéből vizsgálom és az alkotó gondolkodás szempontjaival próbáltam megközelíteni. (A szerző)


Søren Kierkegaard teológiájának súlypontjai
2.400 Ft
Püsök Sarolta / Egyetemi jegyzetek

Amikor a XIX. században a protestáns teológia még a kanti axiomatikus gondolkodás ölén szendergett, az európai filozófia pedig még mindig a hegeli szellemet csodálta álmodozva, volt egy friss gondolkodó, aki mindkét csoportnak ébresztőt fújt. Ez volt Søren Kierkegaard. Püsök Sarolta lelkész, a Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karának oktatója.


Metakognitív stratégiák – Összetevőik és mérésük
2.900 Ft
Zsigmond István / Sapientia Könyvek

A metakogníció fogalma az oktatáspszichológiában önálló vizsgálódási tárgyként az 1970-es évek közepétől jelent meg és azóta is látványosan fejlődik. A jelen tanulmány a metakogníció kérdéskörét és problémás fogalmait vizsgálja. Bemutatásra kerül a Metakogníció Integratív Modellje (MIM), amellyel a szerző választ kíván adni a metakognitív stratégiákkal kapcsolatos néhány problémás kérdésre. A MIM elmélet modellezi a metakognitív stratégiák működését, kitérve a stratégiák működéséhez szükséges deklaratív és műveleti ismeretek együttműködésére. A modellnek a metakogníció előző modelljeivel szemben számos új vonatkozása van.



Részletes keresés