Elsősorban a határon túli oktatási rendszerben használatos alap-, közép- és felsőoktatási szakkönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok.
Ferencz László négykötetes munkáját – megtisztelő feladatként – csak a legnagyobb elismerés hangján lehet ismertetni, értékelve azt, hogy a szerző milyen hatalmas adat- és anyagtömeg feldolgozására vállalkozott. A mű, mint kézikönyv, páratlannak minősíthető a magyar orvosi irodalomban és méltó reprezentánsa az erdélyi orvosi iskolánknak. A címbe foglalt „kézikönyv” fogalom világosan tükrözi a szerző szakmai szándékát: nem tankönyvet alkotott, mert óriási anyagát memorizálni, „megtanulni” szinte lehetetlen, bár megfelelő ismeretszerzésre is alkalmasnak minősíthető, ha a tanulmányozó ügyel arra, hogy ne vesszen bele a részadatok, jelek és szindrómák tömkelegébe...bővebben
A belső tér a környezetünktől mesterségesen vagy természetes módon elszigetelt térrész, amelyben az ember más élőlény tevékenységével és tartózkodásával kapcsolatos, és amelynél energia és/vagy anyagcsere valósul meg. A belső tér egészségével egyre több kutató (mérnök, fizikus, biológus, orvos, pszichológus) foglalkozik. A kutatások eredményeit a tervezők és építészek messzemenően felhasználják. A belső tér szennyezői lehetnek külső vagy belső források. A szennyezőanyagok lehetnek fizikai, kémiai, illetve biológiai szennyező anyagok is. A könyv bemutat néhány lehetőséget a szennyeződések megelőzésére.
A "Bőrműves CD-ROM" az értékközvetítést vállalja fel azzal, hogy a bőrművesek számára azon tudás legjavát adja, amellyel képesek lehetnek átlátni és megérteni a bőrmunka fejlődés- és technikatörténeti, szakmai, esztétikai vonatkozásait...
Napjainkban, amikor megszűnt a hagyományok átadásának az a módja melyet családi tradíciók, közösségi normák és ízlés szabályoztak, már nem beszélhetünk klasszikus értelemben vett népművészetről. Mégis azt tapasztaljuk, hogy nem csökken az érdeklődés iránta. A sorozat küldetése a hagyományos (paraszti, népi) kultúra közvetítése, be- és megmutatása a mindenkori aktuális közkultúra felé. Célja, hogy a néphagyomány élhető műveltségi tényezőként, érvényes tudásként jelenjen meg a közművelődésben, a szórakozásban, az oktatásban. A hagyományos műveltség – ezen belül kiemelten a néptánc, a népzene, a népköltészet és a kézművesség – az egyetemes kultúra részeként éljen tovább.
Gurka-Balla Ilona főkönyvtáros egyetemi tanulmányait a Babeş-Bolyai Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán 1978-ban végezte, magyar-angol nyelv és irodalom szakon. 1978−1990 között általános és középiskolai tanárként dolgozott Sárközújlakon és Kolozsváron, 1990-től a Kolozsvári Egyetemi Könyvtár munkatársa, 1999-től a BBTE Történelem és Filozófia Karán tanársegéd könyvtár- és információtudomány szakon. Bölcsészdoktori címét 2006-ban védte meg. Önálló kötete 2010-ben jelent meg A szereplők közötti viszony stilisztikája Jókai regényeiben címmel...bővebben
A folyamatos alkotómunka, a "nagycsaládosság" lehet a háttere annak,hogy a Duna Menti Tavasz országos döntőjén díjazott tizenegy bábjátékot, kettő iskolai előadást, és egy színjátékot tartalmazó módszertani kiadványt jelentet meg a bábosokkal folyamatosan együttélő "csemadokos - intézetes" csapat a Harkácsi Pimpó, a tornaljai Csillagvirág, a feledi Meseláda, a diószegi Diócska bábcsoportoktól, és a kassai Bóbita színjátszó csoporttól...bővebben
A citera a legelterjedtebb népi hangszerünk volt egykor a hagyományos közösségek zenei életében, s talán a legtöbbek által használt népi hangszer az újjáéledő népzenei életben is. A hangszer gyakoriságát azzal magyarázhatjuk, hogy viszonylag egyszerű az elkészítése, s könnyen elsajátítható játéktechnikával önállóan is teljes értékű zenei élményt, akár kisebb vigasságokban tánckíséretet is szolgáltat....
Igen hasznos összeállítást tart kezében az olvasó, ha a Jászság egyes folklórműfajai és azok kutatástörténete iránt érdeklődik. A különböző nehezen hozzáférhető, többnyire "elszórt" helyeken megjelent anyagközlések összebúvárlásával már önmagában is dicséretes munkát végzett a szerző, aki ezeknek a részeknek mintegy "csak" összeállítója. Azért is üdvözlendő ez a vállalkozás, mert nem csupán a helyi vagy regionális kiadványok számbavétele révén jött létre, hanem a nagyobb tematikus monográfiák anyagából is kerültek bele...bővebben
A Hagyományok Háza gondozásában 2007 tavaszán jelent meg A Kalocsai szállások táncai és táncélete című oktatási segédanyag, A KÁRPÁT-MEDENCE TÁNCOS ÖRÖKSÉGE második sorozatának részeként. A DVD-ROM formátumban megjelentett kiadvány által segítséget és alternatívát kívánnak adni a pota néprajzi csoport tánckultúrájának megismeréséhez és tanításához. A táncok bemutatása mellett nagy hangsúlyt fektettek a táncok környezetének megismertetésére is. A tájtörténetet, népviseletet és a táncéletet bemutató, képekkel illusztrált szöveges részek teszik még teljesebbé a kalocsai szállások táncai iránt érdeklődők tudását.
A kötet címe – A keresztyén etika alapelemei – a téma tágabb összefüggéseit jelzi. A tulajdonképpeni elemzés ennek egyik belső körére koncentrál: a rossz problémájának sok esetben alig megragadható fogalmi és tartalmi elemeire. Visky S. Béla tizenkét év lelkipásztori szolgálat után 1996 óta a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán a rendszeres teológia tanára.
A könyv egy alapszintű bevezető a statisztikus fizika varázslatos birodalmába. A könyv felépítése, logikája és szerkezete eltér a témában írt klasszikus könyvektől. Nem alkalmazások és elméletek puszta sokaságát összegzi, hanem a statisztikus fizika módszereinek a lényegére és ezek logikus bevezetésére fekteti a hangsúlyt.
Az elmúlt évtizedek kutatásai arra vetettek fényt, hogy a klinikai angiológia egyik legfontosabb területén, a perifériás obliteratív verőérbetegségek kezelésében új lehetőségként kínálkozik a természetes gyógytényezők felhasználása. A szerzők a mofettaterápia lehetőségeit, a hatásmechanizmus összetevőit tanulmányozzák kötetükben. A kérdéscsoport vizsgálatára a marosvásárhelyi II. Belgyógyászati Klinikán és a kovásznai Kardiovaszkuláris Rehabilitációs Központban került sor.
Jelen jegyzet a marosvásárhelyi Műszaki és Humán Tudományok Kar kommunikáció és közkapcsolatok szak első éves diákjainak szól. A jegyzet célja megismertetni a diákokat a tudományos megismerés logikájával, a kutatási folyamat lépéseivel, azokkal a főbb kutatási módszerekkel, amelyek segítségével a kommunikációtudományi kutatások témái és problémakörei tanulmányozhatók. A kötet első felében a társadalomtudományokból átvett módszerek, a második felében pedig a humántudományokból származó elemzési eljárások kerülnek bemutatásra. A jegyzet befejező részében a kutatási eredmények írásbeli és szóbeli bemutatásának sajátosságait és nehézségeit tárgyaljuk.
Az újságíró szakos hallgatók, de a szélesebb közönség számára is íródott kötet a jellegzetesen közép-európai műfaj, az európai fejlődésből kiesett nemzetek, nemzetrészek mélyrétegeit feltáró társadalomrajzként megszületett szociográfia műfaji sajátosságait, tipológiáját, a szociográfusi nézőpont jellemzőit taglalja, továbbá az erdélyi szociográfia történetét és kiemelkedő alkotóinak munkásságát.
Gorbai Gabriella Mára (Bánffyhunyad, 1977) 2000-ben szakvizsgázott a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán. 2000 óta a Református Tanárképző Kar oktatója, ahol a Katechtikai tantárgycsomag gyakorlati jellegű tantárgyait tanítja. Kutatási területe: szakmai személyiségfejlesztés (súlypont: mélyreflexió), hivatásfejlesztés, interdiszciplinaritás a vallásoktatásban, pozitív nevelői attitűd kialakítása, fejlesztése. Közel húsz szaktanulmánya jelent meg a fenti témakörökben. Jelen könyvet a Református Tanárképző Karon (BBTE) doktori dologzatként védte meg.
A múltban a nevelés és oktatás kérdéseivel elsősorban a filozófia, az etika, majd a teológia foglalkozott. Maga a nevelés és oktatás már ősidőktől fogva létezik. A „pedagógia” kifejezés görög eredetű, a „paidos”, ’gyermek’, és „agoge”, ’elkísérni, vezetni’ jelentésű szavakból tevődik össze. „Paidagogosznak” nevezték az ókori Görögországban a rabszolgatartó gyermekeit iskolába kísérő szolgát. Az ókori rómaiaknál a kifejezés jelentése már kiterjedt az oktatásra és nevelésre is. A történelem során nagy gondolkodók és filozófusok, mint Platon, Arisztotelész, Erasmus, műveikben olyan általános érvényű és erkölcsi természetű kérdésekkel foglalkoztak, amelyek jelentősen meghatározták a pedagógia gyakorlatát és elméletét.
A pedagógiai valóság területén is minden bizonnyal érvényes az az ismert megfontolás, miszerint a jelent csak akkor tudjuk kellőképpen megérteni, jobbítani és uralni, a jövőt pedig csak akkor tudjuk megfelelően elképzelni és megalkotni, ha képesek vagyunk a múltra visszatekinteni, és annak pozitív, érdekes, hasznos és értékes elemeit megismerni. Jelen könyvünk éppen ezt a megismerést próbálja segíteni a nevelésre-oktatásra vonatkozó elméleti és gyakorlati elképzelések síkján, mindenekelőtt azzal, hogy a XVII. századtól kezdődően, napjainkig tartóan kiemelkedő és nagyhatású pedagógiai gondolkodókat mutat be.
A kötet az értékelés folyamatával foglalkozik az oktatásban: a szóbeli, az írásbeli értékelés módszereit és technikáit veszi sorba, illetve az összetett értékelési módszereket és eszközöket vizsgálja.
A kosár üres
Rendeléseim követése: