Elsősorban a határon túli oktatási rendszerben használatos alap-, közép- és felsőoktatási szakkönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok.
Ferencz László négykötetes munkáját – megtisztelő feladatként – csak a legnagyobb elismerés hangján lehet ismertetni, értékelve azt, hogy a szerző milyen hatalmas adat- és anyagtömeg feldolgozására vállalkozott. A mű, mint kézikönyv, páratlannak minősíthető a magyar orvosi irodalomban és méltó reprezentánsa az erdélyi orvosi iskolánknak. A címbe foglalt „kézikönyv” fogalom világosan tükrözi a szerző szakmai szándékát: nem tankönyvet alkotott, mert óriási anyagát memorizálni, „megtanulni” szinte lehetetlen, bár megfelelő ismeretszerzésre is alkalmasnak minősíthető, ha a tanulmányozó ügyel arra, hogy ne vesszen bele a részadatok, jelek és szindrómák tömkelegébe...bővebben
A belső tér a környezetünktől mesterségesen vagy természetes módon elszigetelt térrész, amelyben az ember más élőlény tevékenységével és tartózkodásával kapcsolatos, és amelynél energia és/vagy anyagcsere valósul meg. A belső tér egészségével egyre több kutató (mérnök, fizikus, biológus, orvos, pszichológus) foglalkozik. A kutatások eredményeit a tervezők és építészek messzemenően felhasználják. A belső tér szennyezői lehetnek külső vagy belső források. A szennyezőanyagok lehetnek fizikai, kémiai, illetve biológiai szennyező anyagok is. A könyv bemutat néhány lehetőséget a szennyeződések megelőzésére.
Gurka-Balla Ilona főkönyvtáros egyetemi tanulmányait a Babeş-Bolyai Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán 1978-ban végezte, magyar-angol nyelv és irodalom szakon. 1978−1990 között általános és középiskolai tanárként dolgozott Sárközújlakon és Kolozsváron, 1990-től a Kolozsvári Egyetemi Könyvtár munkatársa, 1999-től a BBTE Történelem és Filozófia Karán tanársegéd könyvtár- és információtudomány szakon. Bölcsészdoktori címét 2006-ban védte meg. Önálló kötete 2010-ben jelent meg A szereplők közötti viszony stilisztikája Jókai regényeiben címmel...bővebben
A folyamatos alkotómunka, a "nagycsaládosság" lehet a háttere annak,hogy a Duna Menti Tavasz országos döntőjén díjazott tizenegy bábjátékot, kettő iskolai előadást, és egy színjátékot tartalmazó módszertani kiadványt jelentet meg a bábosokkal folyamatosan együttélő "csemadokos - intézetes" csapat a Harkácsi Pimpó, a tornaljai Csillagvirág, a feledi Meseláda, a diószegi Diócska bábcsoportoktól, és a kassai Bóbita színjátszó csoporttól...bővebben
A kötet címe – A keresztyén etika alapelemei – a téma tágabb összefüggéseit jelzi. A tulajdonképpeni elemzés ennek egyik belső körére koncentrál: a rossz problémájának sok esetben alig megragadható fogalmi és tartalmi elemeire. Visky S. Béla tizenkét év lelkipásztori szolgálat után 1996 óta a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán a rendszeres teológia tanára.
A könyv egy alapszintű bevezető a statisztikus fizika varázslatos birodalmába. A könyv felépítése, logikája és szerkezete eltér a témában írt klasszikus könyvektől. Nem alkalmazások és elméletek puszta sokaságát összegzi, hanem a statisztikus fizika módszereinek a lényegére és ezek logikus bevezetésére fekteti a hangsúlyt.
Az elmúlt évtizedek kutatásai arra vetettek fényt, hogy a klinikai angiológia egyik legfontosabb területén, a perifériás obliteratív verőérbetegségek kezelésében új lehetőségként kínálkozik a természetes gyógytényezők felhasználása. A szerzők a mofettaterápia lehetőségeit, a hatásmechanizmus összetevőit tanulmányozzák kötetükben. A kérdéscsoport vizsgálatára a marosvásárhelyi II. Belgyógyászati Klinikán és a kovásznai Kardiovaszkuláris Rehabilitációs Központban került sor.
Jelen jegyzet a marosvásárhelyi Műszaki és Humán Tudományok Kar kommunikáció és közkapcsolatok szak első éves diákjainak szól. A jegyzet célja megismertetni a diákokat a tudományos megismerés logikájával, a kutatási folyamat lépéseivel, azokkal a főbb kutatási módszerekkel, amelyek segítségével a kommunikációtudományi kutatások témái és problémakörei tanulmányozhatók. A kötet első felében a társadalomtudományokból átvett módszerek, a második felében pedig a humántudományokból származó elemzési eljárások kerülnek bemutatásra. A jegyzet befejező részében a kutatási eredmények írásbeli és szóbeli bemutatásának sajátosságait és nehézségeit tárgyaljuk.
Az újságíró szakos hallgatók, de a szélesebb közönség számára is íródott kötet a jellegzetesen közép-európai műfaj, az európai fejlődésből kiesett nemzetek, nemzetrészek mélyrétegeit feltáró társadalomrajzként megszületett szociográfia műfaji sajátosságait, tipológiáját, a szociográfusi nézőpont jellemzőit taglalja, továbbá az erdélyi szociográfia történetét és kiemelkedő alkotóinak munkásságát.
Gorbai Gabriella Mára (Bánffyhunyad, 1977) 2000-ben szakvizsgázott a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán. 2000 óta a Református Tanárképző Kar oktatója, ahol a Katechtikai tantárgycsomag gyakorlati jellegű tantárgyait tanítja. Kutatási területe: szakmai személyiségfejlesztés (súlypont: mélyreflexió), hivatásfejlesztés, interdiszciplinaritás a vallásoktatásban, pozitív nevelői attitűd kialakítása, fejlesztése. Közel húsz szaktanulmánya jelent meg a fenti témakörökben. Jelen könyvet a Református Tanárképző Karon (BBTE) doktori dologzatként védte meg.
A múltban a nevelés és oktatás kérdéseivel elsősorban a filozófia, az etika, majd a teológia foglalkozott. Maga a nevelés és oktatás már ősidőktől fogva létezik. A „pedagógia” kifejezés görög eredetű, a „paidos”, ’gyermek’, és „agoge”, ’elkísérni, vezetni’ jelentésű szavakból tevődik össze. „Paidagogosznak” nevezték az ókori Görögországban a rabszolgatartó gyermekeit iskolába kísérő szolgát. Az ókori rómaiaknál a kifejezés jelentése már kiterjedt az oktatásra és nevelésre is. A történelem során nagy gondolkodók és filozófusok, mint Platon, Arisztotelész, Erasmus, műveikben olyan általános érvényű és erkölcsi természetű kérdésekkel foglalkoztak, amelyek jelentősen meghatározták a pedagógia gyakorlatát és elméletét.
A pedagógiai valóság területén is minden bizonnyal érvényes az az ismert megfontolás, miszerint a jelent csak akkor tudjuk kellőképpen megérteni, jobbítani és uralni, a jövőt pedig csak akkor tudjuk megfelelően elképzelni és megalkotni, ha képesek vagyunk a múltra visszatekinteni, és annak pozitív, érdekes, hasznos és értékes elemeit megismerni. Jelen könyvünk éppen ezt a megismerést próbálja segíteni a nevelésre-oktatásra vonatkozó elméleti és gyakorlati elképzelések síkján, mindenekelőtt azzal, hogy a XVII. századtól kezdődően, napjainkig tartóan kiemelkedő és nagyhatású pedagógiai gondolkodókat mutat be.
A kötet az értékelés folyamatával foglalkozik az oktatásban: a szóbeli, az írásbeli értékelés módszereit és technikáit veszi sorba, illetve az összetett értékelési módszereket és eszközöket vizsgálja.
A tankönyv 1846-ban jelent meg Pesten. A könyvben a természetnek három országát - állatország, növényország, ásványország - ismerteti az ifjúsággal Hanák János, kegyes rendi tanár. A maga korában úttörő kiadvány nemzeti nyelven oktatta az ifjúságot a természetrajzra. A kötet 114 fametszetet tartalmaz illusztrációként.
A XX. század második felétől a végéig Közép- és Kelet Európa lakosságának nagy része egy – utólag sikertelennek bizonyult – politikai-gazdasági-társadalmi rendszer kísérleti alanyaként élte végig élete jelentős hányadát. Országaink a II. világháború után a Szovjetunió hatalmi befolyása alá kerültek, és kénytelenek voltak az általuk reánk kényszerített rendszerben- és ezzel a rendszerrel együtt élni. A rendszert szinte mindegyik országban másképp nevezték, de volt néhány minden országra közösen jellemző eleme.
Néhány éve Ablakok a múltra címmel szervezzük évi tanárköri konferenciánkat, ezen kollégáink, „tananyagon kívüli” kedvenc kutatási témájukkal kapcsolatos előadások révén mutatkoznak be hallgatóik és kollégáik előtt. Már az első konferencia alkalmával megfogalmazódott az elhangzott előadások nyomtatott formában való megjelentetésének szándéka, de megvalósítása most először sikerült...bővebben
A tizedik konferencia - valamint az előadásokból készített tanulmánykötet - sem szakított a rendezvény hagyományaival. Az előadások szinte valamennyi, Vámbéry Ármin által érintett tudományterület aktuális kérdéseibe betekintést engednek a magyar őstörténettől az orosz kolonizációig, a mongol posta hálózat fejlődésétől a kulturális markerekig. Jelen kötet külön értéke, hogy lehetőséget nyújt a Pozsonyi Egyetemi Könyvtár arab, török, perzsa kéziratainak és nyomtatványainak megismerésére, bepillantást enged a középkori arab költészet világába, Mikes Kelemen nagyszerű levelein keresztül bemutatja a műfordítás különleges világát, és nem feledkezik meg Vámbéry Ármin személyéről, családjáról és magánéletének kevésbé ismert fejezeteiről sem...bővebben
Az egyetemi kiadványból közelebbről megismerhetjük az adattípusokat és adatszerkezeteket, ezek logikai megközelítését, a tömbök, halmazok, karakterláncok, listák, fák, kupacok, hasító táblák részleteit és használatát.
A kosár üres
Rendeléseim követése: