Elsősorban a határon túli oktatási rendszerben használatos alap-, közép- és felsőoktatási szakkönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok.
Brassai professzor és munkatársai Részletes gyógyszertan című könyvének jelen kötete részetes farmakológia tárgyköréből a vegetatív és szomatomotoros idegrendszer, valamint a vérkeringés és vérképzés farmakológiájának a fejezeteit fogja át.
Brassai professzor és munkatársai Részletes gyógyszertan című könyvének jelen kötete a részletes (más néven: rendszeres) farmakológia tárgyköréből a vegetatív és szomatomotoros idegrendszer, valamint a vérkeringés és vérképzés farmakológiájának a fejezeteit fogja át. Mindkét kérdéskör nagy gyakorlati jelentőségű és az utóbbi évtízedek kutatásai révén tetemesen gazdagodott...bővebben
Jelen jegyzet a marosvásárhelyi Műszaki és Humán Tudományok Kar kommunikáció és közkapcsolatok szak első éves diákjainak szól. A jegyzet célja megismertetni a diákokat a tudományos megismerés logikájával, a kutatási folyamat lépéseivel, azokkal a főbb kutatási módszerekkel, amelyek segítségével a kommunikációtudományi kutatások témái és problémakörei tanulmányozhatók. A kötet első felében a társadalomtudományokból átvett módszerek, a második felében pedig a humántudományokból származó elemzési eljárások kerülnek bemutatásra. A jegyzet befejező részében a kutatási eredmények írásbeli és szóbeli bemutatásának sajátosságait és nehézségeit tárgyaljuk.
A román és a magyar irodalom tükrébe pillantva a Saját és a Másik (individuum és közösség) képét fürkészhetjük a könyv írásaiban. A kötet két, Csíkszeredában, a Sapientia EMTE Gazdasági és Humántudományok Kara, Humántudományok Tanszéke által 2007-ben és 2009-ben szervezett, Románok a magyar irodalomban – Magyarok a román irodalomban című konferencia előadásainak szerkesztett (esetenként románból magyarra fordított) változatából áll össze. A szűken vett imagológiai vizsgálódások tágabb kontextusba kerülnek, az előadók érdeklődési köre interdiszciplináris megközelítést eredményez, a kontaktológia, néprajz, szociálpszichológia, ideológia-kritika szerencsésen egészíti ki az irodalomtörténeti kérdésfelvetést.
Többéves oktatási tapasztalatunk, hogy az operációkutatás tantárgy elsajátításában a közgazdász hallgatóknak a legnagyobb gondjuk a szövegesen megfogalmazott gazdasági, vagy döntési feladatok matematikai modelljének felírása. A közgazdaság matematikai modelljei legnagyobb részben olyan döntési modellek, amelyek a gazdasági élet makro-, illetve mikroszintjén a vezetők számára készítik elő a döntéshozatalt. A döntéshozatal során a vezetők arra törekednek, hogy a cél érdekében a legmegfelelőbb stratégiákat válasszák ki. Ezeknek a stratégiáknak a kiválasztásával foglalkozik az operációkutatás és a döntéselmélet...bővebben
A Nemzetközi intézmények és szervezetek című egyetemi jegyzet a nemzetközi kapcsolatok és európai tanulmányok szakos hallgatók egy féléves kurzusát fedi le. Bevezető részében általánosságban bemutatja a nemzetközi intézményeket és szervezeteket, majd hét nagyobb fejezetben részletesen tárgyalja a legfontosabb politikai, katonai, biztonsági, gazdasági, környezetvédelmi, pénzügyi, valamint tudományos és kulturális intézményeket és szervezeteket. A jegyzet válogatott szakirodalmi jegyzékkel és fogalomtárral segíti a hallgatókat a tananyag elsajátításában.
A szöveggyűjtemény elsősorban azoknak a diákoknak kíván segítséget nyújtani, akik a középiskolában a filozófiát tantárgyként ismerik meg, illetve azoknak a filozófiatanároknak, akik szembesülnek azzal, hogy a jelenleg használt filozófiatankönyvek nagyon kevés felhasználható, olvasható szöveget tartalmaznak. A szöveggyűjtemény megszületése egyrészt ebből a hiányból fakad, másrészt annak is köszönhető, hogy a közkönyvtárakban fellelhető filozófia tematikájú könyvek száma elenyésző.
Az erkölcsfilozófia alapproblémáinak az egyetemi filozófiaoktatás keretében való vizsgálata háromféle megközelítést igényel: általános elméleti, normatív gyakorlati és alkalmazott, szaketikai megközelítéseket. Jelen tankönyv, a Morálfilozófia a normatív gyakorlati szempontok előtérbe állításával, a két korábbi megközelítési terület problémáinak vizsgálatával foglalkozik. Célja: elvi, módszertani alapokat nyújtani a gyakorlati erkölcsi kérdésfelvetések és a társadalmi etikai gondolkodás alaptendenciáinak az értelmezéséhez.
E könyv elsősorban azoknak szól, akik elsőéves filozófus hallgatóként tantervük követelményei szerint kötelesek levizsgázni logikából. Viszont haszonnal kézbe vehetik az egyetem többi szakain hallgató diákok is, amennyiben tantervükben szerepel a logika évezredes diszciplínája. De bárkinek, aki a logika iránt érdeklődik, remélem, nem okoz majd csalódást. Miért Hagyományos logika e könyv címe? Egyrészt azért, mert alapvetően az arisztotelészi fogantatású logikai tematikát foglalja magába. Innen ered a megnevezésében a "hagyományos" szó. Ezen logikai elmélet évezredeken keresztül uralkodó volt. Másrészt azért, mert arra utal, hogy léteznek olyan logikai elméletek is, amelyek nem hagyományosak.
A kötet a multikulturalizmust állítja a középpontba, amelyet úgy tár az olvasó elé, hogy egyszerre világít rá a kultúra lényegére, céljára, nélkülözhetetlenségére, és béklyójára, a szocializációban elfoglalt sajátos helyére és szerepére, kontinuitására és megtanulhatóságára, a beleszületettség révén jogos tulajdonítására és felajánlkozására más kultúrából érkezőknek. Albert-Lőrincz Márton a Marosvásárhelyi Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem adjunktusa a filozófia tanszéken. Albert-Lőrincz Csanád ügyvéd, doktorandusz a BBTE Szociológia-Szociális Munka Tanszékén.
A könyv mind egyetemisták, mind szakvizsgára készülő patológus rezidensek számára hasznos és szükséges forrás. A tankönyv szerzői a lényeget kiemelve, jó stílusban, jól követhetően tárgyalják az egyes fejezeteket a gynaecológiai- és az emlőpatológia területén. Igen nagy körültekintéssel, a legújabb ismeretek integrálásával íródott a könyv. Az egyes fejezetekben a lényeges pontokat kiemelve megkönnyíti az olvasók és a tanulni vágyók dolgát.
A kötet a 2009–2010-es országos hatókörű, az olvasási és szövegértési képesség színvonalát vizsgáló eredménymérés anyagának eredményeit összegzi interdiszciplináris megközelítésben. A kötettel arra vállalkozunk, hogy empirikus adatokon alapuló, hiteles képet nyújtsunk az erdélyi magyar anyanyelvű diákok olvasási és szövegértési képességéről az oktatáspolitika és szakma számára. Vállalkozásunk hiánypótló, mert nincsenek megbízható adataink arról, hogy diákjaink hogyan működtetik ezt a közoktatás hatékonysága szempontjából fontos kulturális eszköztudást az iskolában és a hétköznapokban.
Ezen tankönyv az EMTE SAPIENTIA, marosvásárhelyi Műszaki és Humán- tudományok Karon, a IV. éves számítástechnika – mérnöki és automatizálás – mérnöki, illetve részben az V. éves kertészmérnöki szakokon, a „Minőségbiztosítási rendszerek”, illetve „A kertészeti termékek minőségi ellenőrzése” című, egy-egy féléves, tantárgyak keretében előadott anyagot tartalmazza...bővebben
A kötet tanulmányai a 2005–2006-os tanévben lebonyolított országos hatókörű eredménymérés anyagának a különböző szempontú feldolgozásaiból keletkeztek. Egy folyamatvizsgálat helyzetképei, amelyek a romániai magyar iskolahálózatban tanuló diákok írásos dokumentumai alapján bemutatják az írásbeli kifejezőképesség színvonalának alakulását az egymásra épülő különböző iskolatípusokban (elemi, általános iskola, líceum), a fogalmazások jellegzetességei alapján vizsgálják az anyanyelvoktatás hatékonyságát, az alapadatokból kirajzolódó kép alapján próbálják feltérképezni a változó iskolában kibontakozó tendenciákat...bővebben
A kötet anyaga levéltári forrásokra támaszkodó építészettörténeti vonatkozású tanulmányokból áll, amelyek a XVI-XVII. század egy-egy jelentős emlékéhez vagy személyiségéhez kapcsolódnak. Az első tanulmány az alvinci Bethlen-kastély kiadatlan XVII-XVIII. századi ingatlanleltárát teszi közzé, a második tanulmány az Apafi család ebesfalvi kastélyának 1681-es leltárát közli, betekintést nyújtva a hanyatló Erdély utolsó fejedelmi udvarának mindennapjaiba. A következő írás egy Marosvásárhely környéki falusi templom építéstörténetéről szól, a befejező tanulmány pedig a „kincses” korát élő Kolozsvár korabeli helyrajzához közöl adatokat.
A Delphi egy negyedik generációs, vizuális programozási nyelv, amely az objektumorientált programozás alapelveit követi. Legvonzóbb tulajdonságai közé tartozik az űrlap központúság, gyors fordítás, kiváló adatbázis-kezelés, a Windows operációs rendszerrel való együttműködés, komponenseken alapuló technológia. A jegyzet célja bemutatni a fontosabb technikákat, amelyek segítségével lehetőség adódik egyszerűbb alkalmazások készítésére. Az alapvető ismereteken túl, áttekintjük a fontosabb komponenseket, az üzenet- és dialógus ablakokat, több űrlapos alkalmazásokat, a Delphi grafikai lehetőségeit, kivétel - és adatbázis kezelést. A bemutatott technikákat számos megoldott példával szemléltetjük.
A XX. század második felétől a végéig Közép- és Kelet Európa lakosságának nagy része egy – utólag sikertelennek bizonyult – politikai-gazdasági-társadalmi rendszer kísérleti alanyaként élte végig élete jelentős hányadát. Országaink a II. világháború után a Szovjetunió hatalmi befolyása alá kerültek, és kénytelenek voltak az általuk reánk kényszerített rendszerben- és ezzel a rendszerrel együtt élni. A rendszert szinte mindegyik országban másképp nevezték, de volt néhány minden országra közösen jellemző eleme.
Szociológiai munkájukban, amely a Posztmodernizáció (Postmodernization) címet viseli, Crook, Pakulski és Waters elzárkóznak attól, hogy a modernitást és a posztmodernitást elkülönülő korszakokként gondolják el, ehelyett inkább párhuzamos folyamatokként próbálják őket leírni: „ezért tehát azokra a változási folyamatokra koncentrálunk, amelyek létrehozzák a posztmodern társadalmi formákat, azaz a posztmodernizáció folyamataira inkább, mintsem egy új társadalom víziójára” (Crook, Pakulski és Waters 2) ...bővebben
A kötet azoknak az előadásoknak a szerkesztett változatát tartalmazza, melyek a Humán Tudományok Tanszéke által a Sapientia EMTE Csíkszeredai Karainak épületében szervezett két konferencián hangzottak el. Az első tudományos ülésre 2003 szeptemberében került sor az MTA Irodalomtudományi Intézetének Kultuszkutató Csoportja és a Petőfi Irodalmi Múzeum társszervezésében Kultusz, kultúra, identitás címmel. A résztvevők az MTA ITI és a PIM kutatói, valamint az ELTE, a debreceni, miskolci, pécsi, kolozsvári, bukaresti, brassói, szatmárnémeti és a szervező Sapientia egyetemek és főiskolák oktatói voltak. A második konferencia 2005 szeptemberében került megrendezésre a Kőrösi Csoma Sándor Keletkutató Intézettel együtt Közösség és Idegenek címmel.
A Gráfelméleti algoritmusok című könyvet (egyetemi jegyzetet), bevezetőnek szántuk a gráfelmélet témakörébe. Ahogy a címe is utal rá a könyv egyik jellegzetessége, hogy súlypontját inkább az informatika, mint a matematika irányába toltuk el. Ezzel összhangban nagy hangsúly fektettünk a gráfelméleti algoritmusok gondos bemutatására. Másfelől a fogalmak és algoritmusok matematikai hátterét se hanyagoltuk el. Legtöbb tételt nem csak kijelentünk, hanem be is bizonyítunk (vagy legalább belátjuk a bizonyítás lényegét).
A kosár üres
Rendeléseim követése: