Elsősorban a határon túli oktatási rendszerben használatos alap-, közép- és felsőoktatási szakkönyvek, jegyzetek, oktatási segédanyagok.
Brassai professzor és munkatársai Részletes gyógyszertan című könyvének jelen kötete részetes farmakológia tárgyköréből a vegetatív és szomatomotoros idegrendszer, valamint a vérkeringés és vérképzés farmakológiájának a fejezeteit fogja át.
A könyv célja bemutatni a Java alapú webalkalmazások analíziséhez, tervezéséhez, fejlesztéséhez és telepítéséhez szükséges ismereteket. A legfontosabb bemutatott technológiák a szervletek, JSP lapok és az ezeket kiegészítő más technológiák, mint például elemkönyvtárak, JDBC (adatbázisok elérése) és a biztonsági mechanizmusok...bővebben
A metakogníció fogalma az oktatáspszichológiában önálló vizsgálódási tárgyként az 1970-es évek közepétől jelent meg és azóta is látványosan fejlődik. A jelen tanulmány a metakogníció kérdéskörét és problémás fogalmait vizsgálja. Bemutatásra kerül a Metakogníció Integratív Modellje (MIM), amellyel a szerző választ kíván adni a metakognitív stratégiákkal kapcsolatos néhány problémás kérdésre. A MIM elmélet modellezi a metakognitív stratégiák működését, kitérve a stratégiák működéséhez szükséges deklaratív és műveleti ismeretek együttműködésére. A modellnek a metakogníció előző modelljeivel szemben számos új vonatkozása van.
A könyv tárgyalja a tanulás egyszerű és összetett formáit, beszámolót tartalmaz azokról a klasszikus empirikus kutatásokról, amelyek az immár kiforrott elméletek alapjául szolgáltak, ezek alkalmazási lehetőségeit is taglalja. Feltárja a humán emlékezet igen komplex és sokrétű szerveződését, a memóriatárak jellemzőit, és egy érdekes kitérőben számos mnemotechnikai eljárást ismertet, amelyek emlékezeti képességeink egyéni különbségeit hordozzák...bővebben
A kötet az értékelés folyamatával foglalkozik az oktatásban: a szóbeli, az írásbeli értékelés módszereit és technikáit veszi sorba, illetve az összetett értékelési módszereket és eszközöket vizsgálja.
Szülőként, pedagógusként mindannyian elgondolkodtunk azon, hogy vajon mit adhatnánk hamuban sült pogácsaként, útravalóként gyermekeinknek. Mindez természetesen nem fogja őket megóvni a kudarcoktól, csalódásoktól, konfliktusoktól, de segítséget, támaszt nyújthat a "kényes" nevelési helyzetek nagy részében. A szerzők könyvükben arra a kérdésre keresik a választ, hogy mi az, ami egy gyermeket sikeressé tesz iskolai élete során és később, felnőttkorában is...bővebben
A szerző doktorandusz, urológus szakorvos és egyetemi tanársegéd a marosvásárhelyi Urológiai Klinikán. Oktatásszervező és háttérintézmény-fejlesztő tevékenységéért a Magyar Tudományos Akadémia Arany János Emlékérmének és az Apáczai Közalapítvány Apáczai Emlékérmének kitüntetettje. "Az urológia a békejelhez hasonlít... három orvosszakma: a sebészet, a belgyógyászat és a radiológia-imaginisztika együtt formálják egésszé. Érteni és megértetni csak akkor tudjuk, ha megpróbáljuk őket összeilleszteni, a gyógyításkor pedig mindezt ötvözzük nagyfokú empátiával, szakmai alázattal és a betegek iránti tisztelettel." (Dr. Vass Levente)
„A Neurológiai tünetcsoportok című tankönyv nemcsak a hallgatók, hanem a gyakorló kollegák számára is jól használható: érthetően, tömören foglalja össze a neurológiai tünettan egyes kérdéseit. A két évvel korábban megjelent neurológiai propedeutikai könyvvel ezt a kiadványt is a magyar nyelvű neurológiai oktatás alapkönyveként fogja használni a következő legalább egy évtizedben a neurológiát tanuló medikus generáció.” (Dr. Bereczki Dániel)
Ebben a változó világban a neurológia megmaradt annak a különleges diszciplínának, amelyben az előzmények pontos felvételének, a precíz betegvizsgálatnak kiemelkedő jelentősége van. Tudjuk, hogy a részletes anamnézis-felvétel és neurológiai vizsgálat révén a neurológiai betegségek 80%-ban korrekt diagnózishoz jutunk és csak mintegy 20%-ban van szükség kiegészítő vizsgálatokra. A vizsgálat elsajátítása megadja a lehetőséget ahhoz az örömhöz, melyet csak akkor érez az ember, ha saját erőfeszítéséből jut el a diagnózishoz.
Az elmúlt fél évszázadban számos vizsgálat igazolta, hogy a személyes kapcsolathálóknak igen jelentős szerepe van a munkaerő-piaci információk továbbításában. A kutatások döntő többsége a nyugati országokban készült és a munkavállalói oldalt vizsgálta, továbbá a kapcsolt, munkaadó-munkavállaló típusú adatfelvételek ennél is ritkábbak. A disszertáció ezt a hiányosságot igyekszik pótolni: három értelmező esettanulmány keretében ragadja meg úgy az alkalmazási, mint a munkahely-keresési stratégiák lényegi jellemzőit Hargita megyében.
2014-ben Kolozsváron volt a XXIV. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus színhelye. A kongresszus központi témáját az ihlette, hogy Kelet-Közép-Európában és azon belül a Kárpát-medencében az aktív két- és többnyelvűség a kommunikációs aktusok meghatározó jelenségének tekinthető, hiszen az idegen nyelv(ek) ismerete, kisebbségi helyzetben az államnyelv megfelelő szintű használata számos közlési helyzetben nélkülözhetetlenné vált. Mint tudjuk, a nemzetközi és az interetnikus kapcsolatokban az informális nyelvhasználattól a szaknyelvileg több kommunikációs színtéren a második vagy harmadik nyelv a közös kód szerepét játssza. Így közvetve vagy közvetlenül mindannyian érintettek vagyunk a nyelvváltás, a fordítás, a nyelvtanulás és a nyelvi érintkezés folyamataiban. Hasonlóképpen az idegennyelv-tanulás, a szaknyelvoktatás, a fordítás elmélete és módszertana, az interkulturális kommunikáció sem kerülheti meg a kétnyelvűségből és a kulturális érintkezésből származó nyelvi és kulturális kontaktusjelenségek tudatosítását. A kongresszus ezeknek a sokarcú, interdiszciplináris megközelítést igénylő kérdéseknek alkalmazott nyelvészeti keretben történő továbbgondolását kívánta szolgálni.
A könyv bevezető, alapozó növénytani ismereteket foglal össze.
A könyv célja, hogy hitelesen tájékoztasson azokról az empirikus kutatásokról, amelyeknek középpontjában a fogalmazás képességének és a fogalmazástanítás eredményességének a vizsgálata állt. A vizsgálat alapját a 2005-2006-os tanévben lebonyolított, országos hatókörű eredménymérés alkotja, amely célul tűzte ki, hogy felméri a romániai magyar iskolahálózatban tanuló diákok fogalmazási képességének színvonalát, nyomon követi a képesség színvonalának alakulását az egymásra épülő különböző iskolatípusokban, a fogalmazások alapján felvázolja az iskolai írásos közléskultúra helyzetképét.
A szöveggyűjtemény elsősorban azoknak a diákoknak kíván segítséget nyújtani, akik a középiskolában a filozófiát tantárgyként ismerik meg, illetve azoknak a filozófiatanároknak, akik szembesülnek azzal, hogy a jelenleg használt filozófiatankönyvek nagyon kevés felhasználható, olvasható szöveget tartalmaznak. A szöveggyűjtemény megszületése egyrészt ebből a hiányból fakad, másrészt annak is köszönhető, hogy a közkönyvtárakban fellelhető filozófia tematikájú könyvek száma elenyésző.
A kötet címe – A keresztyén etika alapelemei – a téma tágabb összefüggéseit jelzi. A tulajdonképpeni elemzés ennek egyik belső körére koncentrál: a rossz problémájának sok esetben alig megragadható fogalmi és tartalmi elemeire. Visky S. Béla tizenkét év lelkipásztori szolgálat után 1996 óta a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán a rendszeres teológia tanára.
Ezen tankönyv az EMTE SAPIENTIA, marosvásárhelyi Műszaki és Humán- tudományok Karon, a IV. éves számítástechnika – mérnöki és automatizálás – mérnöki, illetve részben az V. éves kertészmérnöki szakokon, a „Minőségbiztosítási rendszerek”, illetve „A kertészeti termékek minőségi ellenőrzése” című, egy-egy féléves, tantárgyak keretében előadott anyagot tartalmazza...bővebben
A kötet egy széles körű megközelítését próbál nyújtani mindazok számára, akiket érdekel a család társadalomtudományos megközelítése és vizsgálata. A tematika változatos és színes: a klasszikus elméleti megközelítések mellett a családot érintő jogi kérdések tisztázására is tér nyílik, illetve aktuál-társadalmi problémák, mint a fiatal felnőttkor, a posztadoleszcencia, vagy a szingli-életmód, mint nem házas alternatíva is helyet kap...bővebben
A kötet tanulmányai együttesen jó alkalmat biztosítanak az analógia és a vele kapcsolatos kérdések továbbgondolásához. Egy részük elméleti szinten közelíti meg az analógia problémáját, mind a szinkronikus működés, mind a diakronikus folyamatok szempontjából, mások esettanulmányban mutatnak be olyan nyelvi jelenségeket, amelyeknek magyarázatához az analógia elvének figyelembevétele jó keretet biztosíthat. Az utóbbiak tematikája szerencsésen változatos: a morfológiai kérdésektől vagy a metafora analógiás értelmezésétől bizonyosfajta nyelvi változásokig vagy a beszédtanulás folyamatáig sok minden szóba kerül, olyanok is vannak, amelyek inkább a megközelítés szemléletmódjával illeszkednek az analógia kérdésköréhez, ami szintén természetes, hiszen az analógia nemcsak eljárás valamilyen konkrét helyzetben, hanem rendszerszerveződési elv is.
A kötet gyakorlati könyv egyetemi és középiskolai használatra. Ebből eredően közérthető és tanítható formában, színes és fekete-fehér illusztrációkkal megtámogatva, igyekszik ismertetni a gerinctelen állatokat, kötetünkben az állati jellegű egysejtűektől a férgekig.
Az általános jogelmélet tárgya a jog fogalmával kapcsolatos néhány alapvető jogfilozófiai és jogtudomány területéhez tartozó kérdés. Jelen egyetemi jegyzet bemutatja a jogi jelenséggel összefüggő lényegesebb fogalmakat, elméleteket és intézményeket, úgymint az állam, az állammal kapcsolatos teóriák, az állam funkciói, alkotóelemei, valamint a jog fogalma, a jogi norma, a jog alapelvei, a jogforrások, a jogrendszer, jogi viszonyok a jogi felelősség. Mindezek a témák. Mindezek a témák bevezetik és megalapozzák a hallgatók jogi ismereteit, illetve előkészítik a többi jogi tárgy elmélyítését.
A kosár üres
Rendeléseim követése: