Betöltés...

Számítógépes grafika

Kovács D. Lehel István

Számítógépes grafika

Ár: 3.900 Ft

Raktáron

Scientia Kiadó, Kolozsvár
170 x 240 mm, fűzött, 384 oldal
Kiadás éve: 2010
Sorozat: Sapientia Jegyzetek
ISBN: 9789731970141

Az ember mindig is ábrázolni akarta gondolatait, hogy másoknak megmutathassa, szemléltesse, másokkal megossza ezeket. Valószínű, hogy e célból születtek meg mintegy 30 000 éve az első barlangrajzok is. A számítógépes grafika segítségével a számítógépből tudunk olyan eszközt varázsolni, amely vázlatos gondolatainkról képet tud alkotni, és ezáltal elképzeléseinket képre, képsorozatra, rajzfilmre, filmre tudja vinni. A számokkal leírt digitális modellt a számítógép „lefényképezi”, a generatív számítógépes grafika segítségével fotorealisztikus képet állít elő, amelyet megszemlélhetünk, amely alapján igényeinknek megfelelően testreszabhatjuk, megváltoztathatjuk, finomíthatjuk a modellt, majd arról újabb képet készíthetünk. E könyv bevezető a generatív számítógépes grafika varázslatos világába, ahol a kacsalábon forgó palota kockákból, téglatestekből, gúlákból, kúpokból van felépítve, az RGB(0, 124, 195) színű égen fraktál-felhők úsznak, és a legkisebb királyfi textúra-füves tájon, Perlin-zajjal generált sziklák alatt, Barnsley-páfrányok között megy megkeresni az inverz kinematikával mozgatott hétfejű sárkányt. A könyv megírásakor a Sapientia – EMTE marosvásárhelyi karán oktatott Számítógépes grafika tanrendjét vettem figyelembe, de az egyetemi hallgatókon kívül jól használhatják a középiskolás tanulók is, vagy mindazok, akik az ismereteiket szeretnék elmélyíteni e terén, vagy fel kívánnak készülni az olyan speciális informatika-versenyekre (pl. KovInfo, render.hu stb.), amelyeken a számítógépes grafika a fő téma.



Részletes keresés