Betöltés...

Pszichológia, pedagógia

Pszichológiai, pedagógiai kínálatunk általában tankönyvek, vagy oktatási segédanyagok, melyek a határon túli szakoktatásban vannak használatban, de témájukból adódóan szélesebb körben is ajánljuk minden szakembernek és érdeklődőnek.


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 1. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat első kötete, mely a tanári segédanyag és a munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...

Ajánljuk még: Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet


Óvodai tevékenységek módszertana
2.500 Ft
Stark Gabriella

Az óvodai tevékenységek módszertani kérdéseit bemutató egyetemi jegy­zet elsősorban az óvodapedagógusi pályára készülő hallgatóknak szól, akik ismer­kedni kezdenek az óvodai oktatás elméleti és gyakorlati kérdéseivel. Ugyanakkor hasznosan forgathatják a gyakorló óvodapedagógusok is, hisz a nemrég életbe lé­pett óvodai tanterv menet közbeni megismerése szükségessé tette a módszertani kul­túra felfrissítését, az új tantervi alapelvek és sajátosságok átértelmezését, a pro­jekt­módszer és az integrált óvodai tevékenységek módszertani sajátosságainak meg­ismerését.


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat második kötete (az első kötetet l. itt), mely tanári segédanyag és munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...


Az érzelmi intelligencia fejlődése és fejlesztésének lehetőségei óvódás- és kisiskoláskorban
2.500 Ft
Kádár Annamária

Az érzelmi intelligencia egyik legfontosabb eleme az empátia. Ez a pedagógus munkaeszköze is, amely lehetővé teszi az érzelmi befolyásolást, a diák mimikájának, hanglejtésének értelmezését, a mélyebb üzenet megértését. Bár minden tantárgy keretében valamilyen mértékben megvalósul az érzelmi nevelés és a személyiségfejlesztés, a fő hangsúly az értékelésen, az ellenőrzésen és a teljesítményen van. Az iskolai élet, a hagyományok, a tanórák forgatókönyve, valamint a tanár személyisége is az érzelmi nevelés fontos tényezője.


Gyakorlatközelben. A projektmódszer óvodai alkalmazása
3.500 Ft
Barabási Tünde, Demény Piroska, Stark Gabriella

Napjainkban reneszánszát éli a reformpedagógia, egyre inkább elterjedőben van a projektek általi tanítás. Ez új oktatási szemlélet meghonosodásának igényét jelzi az iskolarendszer minden szintjén.

A könyv első része a projektmódszer elméleti kereteit körvonalazza, a módszer  tanuláselméleti hátterét, az aktuális óvodai tantervben elfoglalt helyét, jellemzőit, alkalmazásának módszertani kérdéseit vizsgálja. A második rész a gyakorlati alkalmazást, 34 eredeti projektet tartalmaz, melyek az óvodai tanterv hat integrált témakörébe illeszkednek.


Válassz okosan...
2.000 Ft
Készségfejlesztő program az agresszivitás csökkentésére / Roth-Szamosközi Mária - Fülöp Emese - Lázár Alpár Tibor - Palló Emőke - Székely Zsuzsa - Telegdy Lóránt / Sapientia Könyvek

A Válassz okosan program révén az iskolán belüli csoportos foglalkozással csökkentik az agresszivitást a közösségben, kezelik a viselkedésproblémás gyerekeket, s így növelik a társas együttműködést. Beavatkozásunk eredményességét a tanítók által kitöltött viselkedésfelmérő-eszközökkel értékeltük ki, ezáltal tudtuk a módszer erősségeit és gyengeségeit elemezni. Kutatásunk eredményeit kisiskolásokkal, illetve 8-11 éves gyerekekkel foglalkozó nevelők, segítő foglalkozásúak, valamint pszichológus, gyógypedagógus és szociális munkás diákok számára szeretnénk ismertetni. Célul tűztük magunk elé az eredeti amerikai program értékrendszerének és módszereinek megfelelő alkalmazását és az elért eredmények mennyiségi és minőségi elemzését. 


A lélek sebei
2.350 Ft
Dr. Niczinger László

A volt debreceni diák 1848-ban katonának áll, becsülettel küzd a bukásig a forradalomban. O'sváth Pál egykori tanító, a szabadságharcos múltját és hadnagyi rangját rejtegetni kényszerülő tehetséges fiatalember további életútja azonban egyáltalán nem szokványos: viszontagságos éveket követően falusi jegyző, majd pandúr lesz belőle. Az izgalmas, olvasmányos regényben felvonulnak a világtól elzárt és a mai olvasó által is kervéssé ismert Sárrét akkoriban mocsaras tájainak pásztoremberei, a méneseket dézsmáló betyárok, a zűrzavaros helyzetet kihasználó zsiványok - ebben a környezetben próbál rendet és törvényességet teremteni a karizmatikus főpandúr, akit élő, valóságos személyről mintázott meg a szerző, az író, szerkesztő, fotográfus, énekmondó, kulturális menedzser Kocsis Csaba.


Az értelem élete – az élet értelme
2.100 Ft
A logoterápia időszerűsége / Visky S. Béla (szerk.) / Egyetemi füzetek

A kötet Viktor E. Frankl halálának tizedik évfordulója alkalmából a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán 2007. október 26–27. között megrendezett nemzetközi konferencián elhangzott előadások anyagát közli.


Az óvodás- és kisiskoláskor játékai elméleti és módszertani megközelítésben
2.300 Ft
Kádár Annamária, Bodoni Ágnes

A XXI. századi nevelés humánus, gyermekközpontú voltát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az iskolákban és az óvodákban ismét központi szerepet foglal el a játék. A mai pedagógus tisztában van a játék kognitív és érzelmi intelligenciát fejlesztő hatásával, tudatában van annak, hogy a játék pszichológiájára, játékos pedagógiai módszerekre, gyakorlatokra támaszkodva saját munkáját teszi eredményesebbé, gazdagabbá. Hisszük azt, hogy a játék nemesít, hogy pedagógiai hatásán túl mind a személyiség, mind a csoportközösség formálására, alakulására is pozitív hatással van...bővebben


A pedagógia alapjaitól az oktatás elméletéig
2.400 Ft
Birta-Székely Noémi

A múltban a nevelés és oktatás kérdéseivel elsősorban a filozófia, az etika, majd a teológia foglalkozott. Maga a nevelés és oktatás már ősidőktől fogva létezik. A „pedagógia” kifejezés görög eredetű, a „paidos”, ’gyermek’, és „agoge”, ’elkísérni, vezetni’ jelentésű szavakból tevődik össze. „Paidagogosznak” nevezték az ókori Görögországban a rabszolgatartó gyermekeit iskolába kísérő szolgát. Az ókori rómaiaknál a kifejezés jelentése már kiterjedt az oktatásra és nevelésre is. A történelem során nagy gondolkodók és filozófusok, mint Platon, Arisztotelész, Erasmus, műveikben olyan általános érvényű és erkölcsi természetű kérdésekkel foglalkoztak, amelyek jelentősen meghatározták a pedagógia gyakorlatát és elméletét.


A tanulászavar pedagógiai megközelítése
1.700 Ft
Tóth Szilvia

A tanulászavar kérdésköre folyamatosan gyűrűzik iskoláinkban. A tanulászavarral küzdő gyermekek intergrált oktatása és nevelése egyre inkább foglalkoztatja a szakembereket: pedagógust, gyógypedagógust, pszichológust, szakorvost és nem utolsó sorban a szülőt. A gyakorlat azt mutatja, hogy nem csupán a szülők tájékozatlanok a kérdésben, hanem az érintett pedagógusok sem állnak sok esetben a helyzet magaslatán, bizonytalanok az elmélet és gyakorlat szintjén, vagy elhatárolódnak...bővebben


A csoportokkal való munka módszertani kérdései
2.200 Ft
Albert-Lőrincz Enikő / Sapienta tankönyvek

A terápiás vagy személyiségfejlesztési célból mesterségesen létrehozott csoportoknak a megszervezéséhez és vezetéséhez szükséges alapvető ismereteket foglalja össze a szerző, a szakirodalom és a saját tapasztalatai alapján. Az első fejezet a csoportlét pszichológiáját tárgyalja, ezt a módszertani rész követi. Nagy teret szentel az analitikus fogalmaknak, amelyek a csoportfolyamatok megértésének legátfogóbb szemléleti és értelmezési keretét biztosítják, és hangsúlyosan vannak jelen a szociális munkában alkalmazott csoportmunkák, az esetleírások és folyamatszemléltetések.


A pedagógiai gondolkodás történetének kiemelkedő alakjai
2.400 Ft
Fodor László

A pedagógiai valóság területén is minden bizonnyal érvényes az az ismert megfontolás, miszerint a jelent csak akkor tudjuk kellőképpen megérteni, jobbítani és uralni, a jövőt pedig csak akkor tudjuk megfelelően elképzelni és megalkotni, ha képesek vagyunk a múltra visszatekinteni, és annak pozitív, érdekes, hasznos és értékes elemeit megismerni. Jelen könyvünk éppen ezt a megismerést próbálja segíteni a nevelésre-oktatásra vonatkozó elméleti és gyakorlati elképzelések síkján, mindenekelőtt azzal, hogy a XVII. századtól kezdődően, napjainkig tartóan kiemelkedő és nagyhatású pedagógiai gondolkodókat mutat be.


Lélek az iskolában
3.700 Ft
Problémák és erőforrások A–Z / Kónya Zoltán

Tanító vagy? Tanár vagy? Szülő vagy? – akkor ez számodra nélkülözhetetlen kézikönyv! A híressé vált magyar gyermektanulmányozás elindítója, Nagy László mindnyájunkat időben figyelmeztetett, már a 20. század elején: „Ismerd meg, hogy jobban szerethesd!” Ezt a megismerést – és nyomában a jobban szeretést - sajnos mindmáig elmulasztottuk. A megismerés – és a megszeretés – útján segít előre a Lélek az iskolában. (Vekerdy Tamás)


Daganatos distressz és életminőség
2.400 Ft
Kutatási referenciák segítőknek / Dégi L. Csaba

"A szerző igen nagy multicentrikus, sokelemes kérdőíves felmérésével, kifogástalan és támadhatatlan statisztikai igazoló eszköztárral tárt elénk újszerű, nemzetközi viszonylatban is jelentős felismeréseket a daganatos betegek pszichoszociális aspektusait illetően, mely eredményeknek gyakorlati, a betegek életminőségét, és klinikai ellátását alapjaiban érintő konklúziói vannak. Ugyanakkor a szerző kivételes alaposságot, tágasságot és bölcs mértéktartást sugároz. Ez a példaadó mértéktartás a munka érvényességét, hitelét jelentősen emeli." (dr. Komlósi Piroska, Budapest)


Vizuális emlékezet és képi metaforák
2.400 Ft
Antik Sándor / Egyetemi füzetek

A tanulmánykötet témakörei: az emlékezet jelenségének és az emlékezeti tevékenység működésének változó értelmezései, a természetes és a mesterséges emlékezet egymást kompenzáló kutatásai egy lehetséges memóriatörténet folyamán, a kollektív emlékezet felépítése, sajátosságai és intézményes formái, az emlékezet és a (művészi) képzelet. A megjelölt tematikát elsősorban a vizuális emlékezet szemszögéből vizsgálom és az alkotó gondolkodás szempontjaival próbáltam megközelíteni. (A szerző)


Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban I-III.
5.400 Ft
Általános kérdések - (anya)nyelvi oktatás, A tehetséggondozástól az élethosszig tartó tanulásig, Integrálás, felzárkóztatás, esélyegyenlőség / Bene Annamária (szerk.)

Az Újvidéki Egyetem Szabadkán székelő Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara 2009. szeptember 17-e és 19-e között tartott nemzetközi konferenciájának három kötetbe gyűjtött anyagát (81 előadást) tartja kezében az olvasó. Alkalom volt ez olyan módszertani, pedagógiai és pszichológiai, szociológiai, illetve oktatáspolitikai és infrastrukturális elemek bemutatásásra, amelyek elősegítik a normatív rendszerbe nem foglalt, de az oktatás folyamtába valamilyen módon bekapcsolódók felzárkóztatását és esélyegyenlőségét a teljes oktatási rendszerben és a közösségben. Kiemelt cél volt a fogyatékkal élőket, a kisebbségi oktatás résztvevőit, valamint a tehetségeket érintő problémáknak, illetve a felnőttképzés időszerű kérdéseinek tárgyalása.


A tanulási folyamat és a tanulási eredmények értékelése
2.980 Ft
Maria Eliza Dulama - Soós Lenke - Valentin Blandul - Chereji - Mach Zoltán

A kötet az értékelés folyamatával foglalkozik az oktatásban: a szóbeli, az írásbeli értékelés módszereit és technikáit veszi sorba, illetve az összetett értékelési módszereket és eszközöket vizsgálja.


Ünnepeljünk
1.900 Ft
Iskolai műsorok az év ünnepnapjaira az alapiskolák és középiskolák tanulói számára / Kovács Zsuzsanna / Gyurcsó István Alapítvány Könyvek

A kötetbe rendezett anyaggal arra szeretném ösztönözni a kedves pedagógusokat, hogy saját egyéniségüknek, az adott iskola hagyományainak, a tanulók érdeklődésének megfelelően válogassanak az általam felkínált összeállításokból, esetleg ki is egészítve azokat. A műsortanítás, a jeles napokra való megemlékezés alkalmas arra, hogy a gyerekek játszva tanuljanak, betekintést nyerjenek a népi kultúrába...bővebben


Iskoláról iskolára
2.400 Ft
K. Tolna Éva / Pedagógus műhely

Az önéletrajzi fogantatású írás szerzője Kolozsváron élő nyugalmazott magyartanár, aki 1955-1994 között 26 erdélyi iskolában tanított. Gazdag pályája "megállóiból" villant fel egy-egy jellemző képet, hangulatot, helyzeteket. Olyanokat, melyek nem csupán az egyéni sors kísérői, hanem az egész kort jellemzik.



Részletes keresés