Betöltés...

Pszichológia, pedagógia

Pszichológiai, pedagógiai kínálatunk általában tankönyvek, vagy oktatási segédanyagok, melyek a határon túli szakoktatásban vannak használatban, de témájukból adódóan szélesebb körben is ajánljuk minden szakembernek és érdeklődőnek.


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 1. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat első kötete, mely a tanári segédanyag és a munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...

Ajánljuk még: Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet


Óvodai tevékenységek módszertana
2.500 Ft
Stark Gabriella

Az óvodai tevékenységek módszertani kérdéseit bemutató egyetemi jegy­zet elsősorban az óvodapedagógusi pályára készülő hallgatóknak szól, akik ismer­kedni kezdenek az óvodai oktatás elméleti és gyakorlati kérdéseivel. Ugyanakkor hasznosan forgathatják a gyakorló óvodapedagógusok is, hisz a nemrég életbe lé­pett óvodai tanterv menet közbeni megismerése szükségessé tette a módszertani kul­túra felfrissítését, az új tantervi alapelvek és sajátosságok átértelmezését, a pro­jekt­módszer és az integrált óvodai tevékenységek módszertani sajátosságainak meg­ismerését.


Kis magyar démonológia
2.350 Ft
Niczinger László

A szerző orvosként, az emberi test fizikai felépítésének ismerőjeként arra keres választ, hogy hogyan befolyásolja a láthatatlan, megfoghatatlan lélek ezt a fizikai valóságot. Vallja, hogy a szeretet, a jobbra törekvés és a másokért végzett hasznos munka olyan energiát idéz elő és összpontosít bennünk, ami végső soron befolyásolja nem csak saját létezésünket, hanem a világ jobbá válását is.


Ünnepeljünk
1.900 Ft
Iskolai műsorok az év ünnepnapjaira az alapiskolák és középiskolák tanulói számára / Kovács Zsuzsanna / Gyurcsó István Alapítvány Könyvek

A kötetbe rendezett anyaggal arra szeretném ösztönözni a kedves pedagógusokat, hogy saját egyéniségüknek, az adott iskola hagyományainak, a tanulók érdeklődésének megfelelően válogassanak az általam felkínált összeállításokból, esetleg ki is egészítve azokat. A műsortanítás, a jeles napokra való megemlékezés alkalmas arra, hogy a gyerekek játszva tanuljanak, betekintést nyerjenek a népi kultúrába...bővebben


Gyertek velünk múzeumba!
2.800 Ft
Múzeumpedagógiai kézikönyv / Szállassy Noémi - Iuga-Gombos Márta (szerk.)

A kézikönyv ismerteti a múzeumpedagógia alapelveit, koncepcióját, módszertani lehetőségeit és egy olyan ötletgyűjteményt kínál a pedagógusok számára, ami megkönnyíti a múzeumlátogatás mint élményszerű tanulás tervezését. A könyv első részében a szerzők bemutatnak 7 székelyföldi múzeumot, amelyekben már működik valamilyen fajta múzeumpedagógiai tevékenység. A kötet második részében a 15 múzeumpedagógiai tervben fellehető az is, hogy milyen képességeket, kompetenciákat fejlesztenek az adott tevékenységek a XXI. századi igényeknek megfelelően. A foglalkozástervek címe mellett szerepel az a múzeumi kiállítás, amihez tartozik a foglalkozás.


Gyere velem játszani
1.150 Ft
Drámajátékok / Struguras-Fazekas Ildikó

Játékos drámapedagógia gyakorlatok gyerekeknek. 


A pedagógia alapjaitól az oktatás elméletéig
2.400 Ft
Birta-Székely Noémi

A múltban a nevelés és oktatás kérdéseivel elsősorban a filozófia, az etika, majd a teológia foglalkozott. Maga a nevelés és oktatás már ősidőktől fogva létezik. A „pedagógia” kifejezés görög eredetű, a „paidos”, ’gyermek’, és „agoge”, ’elkísérni, vezetni’ jelentésű szavakból tevődik össze. „Paidagogosznak” nevezték az ókori Görögországban a rabszolgatartó gyermekeit iskolába kísérő szolgát. Az ókori rómaiaknál a kifejezés jelentése már kiterjedt az oktatásra és nevelésre is. A történelem során nagy gondolkodók és filozófusok, mint Platon, Arisztotelész, Erasmus, műveikben olyan általános érvényű és erkölcsi természetű kérdésekkel foglalkoztak, amelyek jelentősen meghatározták a pedagógia gyakorlatát és elméletét.


Vizuális emlékezet és képi metaforák
2.400 Ft
Antik Sándor / Egyetemi füzetek

A tanulmánykötet témakörei: az emlékezet jelenségének és az emlékezeti tevékenység működésének változó értelmezései, a természetes és a mesterséges emlékezet egymást kompenzáló kutatásai egy lehetséges memóriatörténet folyamán, a kollektív emlékezet felépítése, sajátosságai és intézményes formái, az emlékezet és a (művészi) képzelet. A megjelölt tematikát elsősorban a vizuális emlékezet szemszögéből vizsgálom és az alkotó gondolkodás szempontjaival próbáltam megközelíteni. (A szerző)


Metakognitív stratégiák – Összetevőik és mérésük
2.900 Ft
Zsigmond István / Sapientia Könyvek

A metakogníció fogalma az oktatáspszichológiában önálló vizsgálódási tárgyként az 1970-es évek közepétől jelent meg és azóta is látványosan fejlődik. A jelen tanulmány a metakogníció kérdéskörét és problémás fogalmait vizsgálja. Bemutatásra kerül a Metakogníció Integratív Modellje (MIM), amellyel a szerző választ kíván adni a metakognitív stratégiákkal kapcsolatos néhány problémás kérdésre. A MIM elmélet modellezi a metakognitív stratégiák működését, kitérve a stratégiák működéséhez szükséges deklaratív és műveleti ismeretek együttműködésére. A modellnek a metakogníció előző modelljeivel szemben számos új vonatkozása van.


Az értelem élete – az élet értelme
2.100 Ft
A logoterápia időszerűsége / Visky S. Béla (szerk.) / Egyetemi füzetek

A kötet Viktor E. Frankl halálának tizedik évfordulója alkalmából a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán 2007. október 26–27. között megrendezett nemzetközi konferencián elhangzott előadások anyagát közli.


A pedagógiai gondolkodás történetének kiemelkedő alakjai
2.400 Ft
Fodor László

A pedagógiai valóság területén is minden bizonnyal érvényes az az ismert megfontolás, miszerint a jelent csak akkor tudjuk kellőképpen megérteni, jobbítani és uralni, a jövőt pedig csak akkor tudjuk megfelelően elképzelni és megalkotni, ha képesek vagyunk a múltra visszatekinteni, és annak pozitív, érdekes, hasznos és értékes elemeit megismerni. Jelen könyvünk éppen ezt a megismerést próbálja segíteni a nevelésre-oktatásra vonatkozó elméleti és gyakorlati elképzelések síkján, mindenekelőtt azzal, hogy a XVII. századtól kezdődően, napjainkig tartóan kiemelkedő és nagyhatású pedagógiai gondolkodókat mutat be.


Így leszünk, így vagyunk
1.900 Ft
Kisebbrendűségi érzéseink szigetei / Dr. Sági Zoltán

„A kisebbrendűségi érzéssel átitatott személyiségünk megváltoztatja pszichénk működését. (…) Mindennapi munkám során gyakran felmerül a kérdés: hogyan lehetne a leghatékonyabban megbirkózni ezzel a terhes örökséggel? Mert a kisebbrendűségi érzés csírájában fojt el olyan képességeket, amelyek, ha kifejlődnének, gazdagabbá tehetnének bennünket és közösségünket is. A kötetben szereplő írásokban, amelyek többsége meg is jelent a vajdasági sajtóban, olyan sorrendben próbáltam meg követni a kisebbrendűségi érzést, ahogyan az a kezdetekben kialakul, majd élethelyzeteinkben, közösségeinkben, kisebbségi létünkben, bensőséges kapcsolatainkban meg is jelenik. Olyan dilemmákat is felvetve, hogy elfogadása az egyetlen lehetséges alternatívánk-e?"


Általános iskoladidaktika
5.400 Ft
Fodor László / Sapientia Jegyzetek

Az „Általános iskoladidaktika” című könyv olyan ismeretanyagot foglal magában, amely változatos szálakon szorosan kötődik az iskolai oktatás kivételesen bonyolult jelenségvilágához. A könyv fő célja, hogy az iskoladidaktika leglényegesebb területeinek vonatkozásában, az általános pedagógusi, illetve a szaktanári pályára való felkészüléshez, és nyilván a sikeres pályagyakorláshoz szükséges szakmai információkat ismertessen, az igényes és hatékony gyakorlati pedagógiai munkához pedig megfelelő elméleti fundamentumot, és annak alapján általános procedurális kritériumokat nyújtson...bővebben


A lélek sebei
2.350 Ft
Dr. Niczinger László

A volt debreceni diák 1848-ban katonának áll, becsülettel küzd a bukásig a forradalomban. O'sváth Pál egykori tanító, a szabadságharcos múltját és hadnagyi rangját rejtegetni kényszerülő tehetséges fiatalember további életútja azonban egyáltalán nem szokványos: viszontagságos éveket követően falusi jegyző, majd pandúr lesz belőle. Az izgalmas, olvasmányos regényben felvonulnak a világtól elzárt és a mai olvasó által is kervéssé ismert Sárrét akkoriban mocsaras tájainak pásztoremberei, a méneseket dézsmáló betyárok, a zűrzavaros helyzetet kihasználó zsiványok - ebben a környezetben próbál rendet és törvényességet teremteni a karizmatikus főpandúr, akit élő, valóságos személyről mintázott meg a szerző, az író, szerkesztő, fotográfus, énekmondó, kulturális menedzser Kocsis Csaba.


Oviból suliba
950 Ft
Felkészítő füzet 6-7 éveseknek / Csizmadia Anna

A felkészítő füzet 6-7 éves gyerekeknek szól, az ő érdeklődésüket kívánja felkelteni, s a már meglévő tapasztalatokat rendezni.  A füzet használatánál ajánlott egy felnőtt segítsége. A feladatlapok nem tananyagot tartalmaznak, hanem inkább tájékoztatnak arról, mi mindenről kell tudni. A füzet segíti a finom-motorika fejlesztését, a pontos megfigyelést, a problémafelismerést, a helyes gondolkodást, a kézügyességet.  


Reformpedagógia
2.500 Ft
Pedagógusi kompetenciák fejlesztése reform- és alternatív pedagógiai módszerek segítségével / Bodoni Ágnes

A könyv segíti az olvasót eligazodni a másként tanítás művészetében, bátorságot adhat új kezdeményezésekhez, új utak, ösvények kitaposásához.Olvassák figyelmesen, nézzenek utána az apró részeknek, kifinomult technikáknak, ami egyik-másik pedagógiának a lényegét alkotja, de mindezeken túl keressék a kapcsolatot azokkal a tanítókkal, óvodapedagógusokkal, akik a gyakorlatban „élik" az egyes módszereket.


Tanulás, emlékezés, képzelet
2.900 Ft
Dósa Zoltán / Sapienta tankönyvek

A könyv tárgyalja a tanulás egyszerű és összetett formáit, beszámolót tartalmaz azokról a klasszikus empirikus kutatásokról, amelyek az immár kiforrott elméletek alapjául szolgáltak, ezek alkalmazási lehetőségeit is taglalja. Feltárja a humán emlékezet igen komplex és sokrétű szerveződését, a memóriatárak jellemzőit, és egy érdekes kitérőben számos mnemotechnikai eljárást ismertet, amelyek emlékezeti képességeink egyéni különbségeit hordozzák...bővebben


Helyzetjelentés az erdélyi magyar diákok olvasási és szövegértési képességének színvonaláról
3.500 Ft
Pletl Rita

A könyv a 2009–2010-es tanévben lebonyolított országos hatókörű, az olvasási és szövegértési képesség színvonalát vizsgáló eredménymérés anyagának feldolgozásából, eredményadatainak értékeléséből keletkezett. Az empirikus kutatás szervesen illeszkedik az anyanyelvi képességvizsgálatok sorozatába, amellyel az anyanyelvi kommunikáció írásbeliséghez kötődő egyik fontos elemének, az írásbeli kifejezőképességnek a színvonalát mérték fel a romániai magyar iskolahálózatban tanuló diákok körében. Ugyanakkor a vizsgálat kiterjedt az anyanyelvi írásbeliség alapvető kulturális kompetenciáinak másik fontos elemére, az olvasási és szövegértési képesség színvonalának tanulmányozására...bővebben


A tanulászavar pedagógiai megközelítése
1.700 Ft
Tóth Szilvia

A tanulászavar kérdésköre folyamatosan gyűrűzik iskoláinkban. A tanulászavarral küzdő gyermekek intergrált oktatása és nevelése egyre inkább foglalkoztatja a szakembereket: pedagógust, gyógypedagógust, pszichológust, szakorvost és nem utolsó sorban a szülőt. A gyakorlat azt mutatja, hogy nem csupán a szülők tájékozatlanok a kérdésben, hanem az érintett pedagógusok sem állnak sok esetben a helyzet magaslatán, bizonytalanok az elmélet és gyakorlat szintjén, vagy elhatárolódnak...bővebben


A mélyreflexió alkalmazási lehetőségei a vallástanárjelöltek tevékenységének optimalizálásában
2.400 Ft
Gorbai Gabriella Márta / Doktori dolgozatok

Gorbai Gabriella Mára (Bánffyhunyad, 1977) 2000-ben szakvizsgázott a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán. 2000 óta a Református Tanárképző Kar oktatója, ahol a Katechtikai tantárgycsomag gyakorlati jellegű tantárgyait tanítja. Kutatási területe: szakmai személyiségfejlesztés (súlypont: mélyreflexió), hivatásfejlesztés, interdiszciplinaritás a vallásoktatásban, pozitív nevelői attitűd kialakítása, fejlesztése. Közel húsz szaktanulmánya jelent meg a fenti témakörökben. Jelen könyvet a Református Tanárképző Karon (BBTE) doktori dologzatként védte meg.



Részletes keresés