Betöltés...

Pszichológia, pedagógia

Pszichológiai, pedagógiai kínálatunk általában tankönyvek, vagy oktatási segédanyagok, melyek a határon túli szakoktatásban vannak használatban, de témájukból adódóan szélesebb körben is ajánljuk minden szakembernek és érdeklődőnek.


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 1. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat első kötete, mely a tanári segédanyag és a munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...

Ajánljuk még: Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat második kötete (az első kötetet l. itt), mely tanári segédanyag és munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...


Az érzelmi intelligencia fejlődése és fejlesztésének lehetőségei óvódás- és kisiskoláskorban
2.500 Ft
Kádár Annamária

Az érzelmi intelligencia egyik legfontosabb eleme az empátia. Ez a pedagógus munkaeszköze is, amely lehetővé teszi az érzelmi befolyásolást, a diák mimikájának, hanglejtésének értelmezését, a mélyebb üzenet megértését. Bár minden tantárgy keretében valamilyen mértékben megvalósul az érzelmi nevelés és a személyiségfejlesztés, a fő hangsúly az értékelésen, az ellenőrzésen és a teljesítményen van. Az iskolai élet, a hagyományok, a tanórák forgatókönyve, valamint a tanár személyisége is az érzelmi nevelés fontos tényezője.


Az óvodás- és kisiskoláskor játékai elméleti és módszertani megközelítésben
2.300 Ft
Kádár Annamária, Bodoni Ágnes

A XXI. századi nevelés humánus, gyermekközpontú voltát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az iskolákban és az óvodákban ismét központi szerepet foglal el a játék. A mai pedagógus tisztában van a játék kognitív és érzelmi intelligenciát fejlesztő hatásával, tudatában van annak, hogy a játék pszichológiájára, játékos pedagógiai módszerekre, gyakorlatokra támaszkodva saját munkáját teszi eredményesebbé, gazdagabbá. Hisszük azt, hogy a játék nemesít, hogy pedagógiai hatásán túl mind a személyiség, mind a csoportközösség formálására, alakulására is pozitív hatással van...bővebben


Óvodai tevékenységek módszertana
2.500 Ft
Stark Gabriella

Az óvodai tevékenységek módszertani kérdéseit bemutató egyetemi jegy­zet elsősorban az óvodapedagógusi pályára készülő hallgatóknak szól, akik ismer­kedni kezdenek az óvodai oktatás elméleti és gyakorlati kérdéseivel. Ugyanakkor hasznosan forgathatják a gyakorló óvodapedagógusok is, hisz a nemrég életbe lé­pett óvodai tanterv menet közbeni megismerése szükségessé tette a módszertani kul­túra felfrissítését, az új tantervi alapelvek és sajátosságok átértelmezését, a pro­jekt­módszer és az integrált óvodai tevékenységek módszertani sajátosságainak meg­ismerését.


Gyakorlatközelben. A projektmódszer óvodai alkalmazása
3.500 Ft
Barabási Tünde, Demény Piroska, Stark Gabriella

Napjainkban reneszánszát éli a reformpedagógia, egyre inkább elterjedőben van a projektek általi tanítás. Ez új oktatási szemlélet meghonosodásának igényét jelzi az iskolarendszer minden szintjén.

A könyv első része a projektmódszer elméleti kereteit körvonalazza, a módszer  tanuláselméleti hátterét, az aktuális óvodai tantervben elfoglalt helyét, jellemzőit, alkalmazásának módszertani kérdéseit vizsgálja. A második rész a gyakorlati alkalmazást, 34 eredeti projektet tartalmaz, melyek az óvodai tanterv hat integrált témakörébe illeszkednek.


Válassz okosan...
2.000 Ft
Készségfejlesztő program az agresszivitás csökkentésére / Roth-Szamosközi Mária - Fülöp Emese - Lázár Alpár Tibor - Palló Emőke - Székely Zsuzsa - Telegdy Lóránt / Sapientia Könyvek

A Válassz okosan program révén az iskolán belüli csoportos foglalkozással csökkentik az agresszivitást a közösségben, kezelik a viselkedésproblémás gyerekeket, s így növelik a társas együttműködést. Beavatkozásunk eredményességét a tanítók által kitöltött viselkedésfelmérő-eszközökkel értékeltük ki, ezáltal tudtuk a módszer erősségeit és gyengeségeit elemezni. Kutatásunk eredményeit kisiskolásokkal, illetve 8-11 éves gyerekekkel foglalkozó nevelők, segítő foglalkozásúak, valamint pszichológus, gyógypedagógus és szociális munkás diákok számára szeretnénk ismertetni. Célul tűztük magunk elé az eredeti amerikai program értékrendszerének és módszereinek megfelelő alkalmazását és az elért eredmények mennyiségi és minőségi elemzését. 


Ünnepeljünk
1.900 Ft
Iskolai műsorok az év ünnepnapjaira az alapiskolák és középiskolák tanulói számára / Kovács Zsuzsanna / Gyurcsó István Alapítvány Könyvek

A kötetbe rendezett anyaggal arra szeretném ösztönözni a kedves pedagógusokat, hogy saját egyéniségüknek, az adott iskola hagyományainak, a tanulók érdeklődésének megfelelően válogassanak az általam felkínált összeállításokból, esetleg ki is egészítve azokat. A műsortanítás, a jeles napokra való megemlékezés alkalmas arra, hogy a gyerekek játszva tanuljanak, betekintést nyerjenek a népi kultúrába...bővebben


Kis magyar démonológia
2.350 Ft
Niczinger László

A szerző orvosként, az emberi test fizikai felépítésének ismerőjeként arra keres választ, hogy hogyan befolyásolja a láthatatlan, megfoghatatlan lélek ezt a fizikai valóságot. Vallja, hogy a szeretet, a jobbra törekvés és a másokért végzett hasznos munka olyan energiát idéz elő és összpontosít bennünk, ami végső soron befolyásolja nem csak saját létezésünket, hanem a világ jobbá válását is.


Gyere velem játszani
1.150 Ft
Drámajátékok / Struguras-Fazekas Ildikó

Játékos drámapedagógia gyakorlatok gyerekeknek. 


Metakognitív stratégiák – Összetevőik és mérésük
2.900 Ft
Zsigmond István / Sapientia Könyvek

A metakogníció fogalma az oktatáspszichológiában önálló vizsgálódási tárgyként az 1970-es évek közepétől jelent meg és azóta is látványosan fejlődik. A jelen tanulmány a metakogníció kérdéskörét és problémás fogalmait vizsgálja. Bemutatásra kerül a Metakogníció Integratív Modellje (MIM), amellyel a szerző választ kíván adni a metakognitív stratégiákkal kapcsolatos néhány problémás kérdésre. A MIM elmélet modellezi a metakognitív stratégiák működését, kitérve a stratégiák működéséhez szükséges deklaratív és műveleti ismeretek együttműködésére. A modellnek a metakogníció előző modelljeivel szemben számos új vonatkozása van.


Vers- és prózamondók kézikönyve
1.900 Ft
Csanaky Eleonóra - Haraszti Mária

Ahogy ott állsz a pódiumon, varázsló vagy. Karmester és zenekar. Hangszer vagy, megszólalhatsz sejtelmesen, harsányan lázítón. Hatalmadban tarthatod a közönséget: elbűvölheted, lázíthatod, megdöbbentheted – megtehetsz bármit. Csak egyet nem: hogy hamis, hazug hangot üss meg. Mert akkor oda a varázslat, oda a hatalom.” A kötet témáiból: Pódiumművészet, – avagy az egyszemélyes színház; Találkozásom a verssel, – vallomások ismert előadók tollából; A vers- és prózamondás értékelésének kritériumai; Hogyan dolgozzunk a szöveggel? A kötetet az ajándék verslemez szövegkönyve, valamint gazdag irodalomjegyzék egészíti ki.


A pedagógiai gondolkodás történetének kiemelkedő alakjai
2.400 Ft
Fodor László

A pedagógiai valóság területén is minden bizonnyal érvényes az az ismert megfontolás, miszerint a jelent csak akkor tudjuk kellőképpen megérteni, jobbítani és uralni, a jövőt pedig csak akkor tudjuk megfelelően elképzelni és megalkotni, ha képesek vagyunk a múltra visszatekinteni, és annak pozitív, érdekes, hasznos és értékes elemeit megismerni. Jelen könyvünk éppen ezt a megismerést próbálja segíteni a nevelésre-oktatásra vonatkozó elméleti és gyakorlati elképzelések síkján, mindenekelőtt azzal, hogy a XVII. századtól kezdődően, napjainkig tartóan kiemelkedő és nagyhatású pedagógiai gondolkodókat mutat be.


A pedagógia alapjaitól az oktatás elméletéig
2.400 Ft
Birta-Székely Noémi

A múltban a nevelés és oktatás kérdéseivel elsősorban a filozófia, az etika, majd a teológia foglalkozott. Maga a nevelés és oktatás már ősidőktől fogva létezik. A „pedagógia” kifejezés görög eredetű, a „paidos”, ’gyermek’, és „agoge”, ’elkísérni, vezetni’ jelentésű szavakból tevődik össze. „Paidagogosznak” nevezték az ókori Görögországban a rabszolgatartó gyermekeit iskolába kísérő szolgát. Az ókori rómaiaknál a kifejezés jelentése már kiterjedt az oktatásra és nevelésre is. A történelem során nagy gondolkodók és filozófusok, mint Platon, Arisztotelész, Erasmus, műveikben olyan általános érvényű és erkölcsi természetű kérdésekkel foglalkoztak, amelyek jelentősen meghatározták a pedagógia gyakorlatát és elméletét.


Általános iskoladidaktika
5.400 Ft
Fodor László / Sapientia Jegyzetek

Az „Általános iskoladidaktika” című könyv olyan ismeretanyagot foglal magában, amely változatos szálakon szorosan kötődik az iskolai oktatás kivételesen bonyolult jelenségvilágához. A könyv fő célja, hogy az iskoladidaktika leglényegesebb területeinek vonatkozásában, az általános pedagógusi, illetve a szaktanári pályára való felkészüléshez, és nyilván a sikeres pályagyakorláshoz szükséges szakmai információkat ismertessen, az igényes és hatékony gyakorlati pedagógiai munkához pedig megfelelő elméleti fundamentumot, és annak alapján általános procedurális kritériumokat nyújtson...bővebben


A lélek sebei
2.350 Ft
Dr. Niczinger László

A volt debreceni diák 1848-ban katonának áll, becsülettel küzd a bukásig a forradalomban. O'sváth Pál egykori tanító, a szabadságharcos múltját és hadnagyi rangját rejtegetni kényszerülő tehetséges fiatalember további életútja azonban egyáltalán nem szokványos: viszontagságos éveket követően falusi jegyző, majd pandúr lesz belőle. Az izgalmas, olvasmányos regényben felvonulnak a világtól elzárt és a mai olvasó által is kervéssé ismert Sárrét akkoriban mocsaras tájainak pásztoremberei, a méneseket dézsmáló betyárok, a zűrzavaros helyzetet kihasználó zsiványok - ebben a környezetben próbál rendet és törvényességet teremteni a karizmatikus főpandúr, akit élő, valóságos személyről mintázott meg a szerző, az író, szerkesztő, fotográfus, énekmondó, kulturális menedzser Kocsis Csaba.


Oviból suliba
950 Ft
Felkészítő füzet 6-7 éveseknek / Csizmadia Anna

A felkészítő füzet 6-7 éves gyerekeknek szól, az ő érdeklődésüket kívánja felkelteni, s a már meglévő tapasztalatokat rendezni.  A füzet használatánál ajánlott egy felnőtt segítsége. A feladatlapok nem tananyagot tartalmaznak, hanem inkább tájékoztatnak arról, mi mindenről kell tudni. A füzet segíti a finom-motorika fejlesztését, a pontos megfigyelést, a problémafelismerést, a helyes gondolkodást, a kézügyességet.  


Reformpedagógia
2.500 Ft
Pedagógusi kompetenciák fejlesztése reform- és alternatív pedagógiai módszerek segítségével / Bodoni Ágnes

A könyv segíti az olvasót eligazodni a másként tanítás művészetében, bátorságot adhat új kezdeményezésekhez, új utak, ösvények kitaposásához.Olvassák figyelmesen, nézzenek utána az apró részeknek, kifinomult technikáknak, ami egyik-másik pedagógiának a lényegét alkotja, de mindezeken túl keressék a kapcsolatot azokkal a tanítókkal, óvodapedagógusokkal, akik a gyakorlatban „élik" az egyes módszereket.


Az értelem élete – az élet értelme
2.100 Ft
A logoterápia időszerűsége / Visky S. Béla (szerk.) / Egyetemi füzetek

A kötet Viktor E. Frankl halálának tizedik évfordulója alkalmából a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán 2007. október 26–27. között megrendezett nemzetközi konferencián elhangzott előadások anyagát közli.


A csoportokkal való munka módszertani kérdései
2.200 Ft
Albert-Lőrincz Enikő / Sapienta tankönyvek

A terápiás vagy személyiségfejlesztési célból mesterségesen létrehozott csoportoknak a megszervezéséhez és vezetéséhez szükséges alapvető ismereteket foglalja össze a szerző, a szakirodalom és a saját tapasztalatai alapján. Az első fejezet a csoportlét pszichológiáját tárgyalja, ezt a módszertani rész követi. Nagy teret szentel az analitikus fogalmaknak, amelyek a csoportfolyamatok megértésének legátfogóbb szemléleti és értelmezési keretét biztosítják, és hangsúlyosan vannak jelen a szociális munkában alkalmazott csoportmunkák, az esetleírások és folyamatszemléltetések.



Részletes keresés