Betöltés...

Pszichológia, pedagógia

Pszichológiai, pedagógiai kínálatunk általában tankönyvek, vagy oktatási segédanyagok, melyek a határon túli szakoktatásban vannak használatban, de témájukból adódóan szélesebb körben is ajánljuk minden szakembernek és érdeklődőnek.


A csoportokkal való munka módszertani kérdései
2.200 Ft
Albert-Lőrincz Enikő / Sapienta tankönyvek

A terápiás vagy személyiségfejlesztési célból mesterségesen létrehozott csoportoknak a megszervezéséhez és vezetéséhez szükséges alapvető ismereteket foglalja össze a szerző, a szakirodalom és a saját tapasztalatai alapján. Az első fejezet a csoportlét pszichológiáját tárgyalja, ezt a módszertani rész követi. Nagy teret szentel az analitikus fogalmaknak, amelyek a csoportfolyamatok megértésének legátfogóbb szemléleti és értelmezési keretét biztosítják, és hangsúlyosan vannak jelen a szociális munkában alkalmazott csoportmunkák, az esetleírások és folyamatszemléltetések.


A kártyavár összedőlt
3.500 Ft
Egy tovatűnt gyermekkor emlékei / Szőke Anna / Fejezetek Kishegyes társadalomnéprajzához

Kishegyes társadalomnéprajzát bemutató sorozat újabb kötetét tartja a kezében a Kedves Olvasó. Ez a kötet, több mint néprajzi kiadvány, egy hitvallás is. Dr. Szőke Anna néprajzkutató önvallomása a hazaszeretetről: "Az én hazám Kishegyes...bővebben


A kreatív gondolkodás lehetősége
2.100 Ft
Dr. Borsos Szabolcs

Az intelligencia mellett a kreativitás olyan személyiségi összetevője, adottsága az egyednek, amely az életben való boldogulása szempontjából fontos szereppel bír. Éppen erre és a társadalom közös jövőjére gondolva foglalkozik Borsos Szabolcs a témával, hiszen „a gyerek, aki ma iskolás, egy évtized múlva adózó polgárként igyekszik helytállni a mindennapok sűrűjében". Ám éppen a mai romániai iskolában, tanügyi rendszerben van nehéz helyzetben a kreatív gyermek, hiszen az adott közegben nem ez a kívánt és fejlesztett adottság;...bővebben


A lélek sebei
2.350 Ft
Dr. Niczinger László

A volt debreceni diák 1848-ban katonának áll, becsülettel küzd a bukásig a forradalomban. O'sváth Pál egykori tanító, a szabadságharcos múltját és hadnagyi rangját rejtegetni kényszerülő tehetséges fiatalember további életútja azonban egyáltalán nem szokványos: viszontagságos éveket követően falusi jegyző, majd pandúr lesz belőle. Az izgalmas, olvasmányos regényben felvonulnak a világtól elzárt és a mai olvasó által is kervéssé ismert Sárrét akkoriban mocsaras tájainak pásztoremberei, a méneseket dézsmáló betyárok, a zűrzavaros helyzetet kihasználó zsiványok - ebben a környezetben próbál rendet és törvényességet teremteni a karizmatikus főpandúr, akit élő, valóságos személyről mintázott meg a szerző, az író, szerkesztő, fotográfus, énekmondó, kulturális menedzser Kocsis Csaba.


A mélyreflexió alkalmazási lehetőségei a vallástanárjelöltek tevékenységének optimalizálásában
2.400 Ft
Gorbai Gabriella Márta / Doktori dolgozatok

Gorbai Gabriella Mára (Bánffyhunyad, 1977) 2000-ben szakvizsgázott a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán. 2000 óta a Református Tanárképző Kar oktatója, ahol a Katechtikai tantárgycsomag gyakorlati jellegű tantárgyait tanítja. Kutatási területe: szakmai személyiségfejlesztés (súlypont: mélyreflexió), hivatásfejlesztés, interdiszciplinaritás a vallásoktatásban, pozitív nevelői attitűd kialakítása, fejlesztése. Közel húsz szaktanulmánya jelent meg a fenti témakörökben. Jelen könyvet a Református Tanárképző Karon (BBTE) doktori dologzatként védte meg.


A pedagógia alapjaitól az oktatás elméletéig
2.400 Ft
Birta-Székely Noémi

A múltban a nevelés és oktatás kérdéseivel elsősorban a filozófia, az etika, majd a teológia foglalkozott. Maga a nevelés és oktatás már ősidőktől fogva létezik. A „pedagógia” kifejezés görög eredetű, a „paidos”, ’gyermek’, és „agoge”, ’elkísérni, vezetni’ jelentésű szavakból tevődik össze. „Paidagogosznak” nevezték az ókori Görögországban a rabszolgatartó gyermekeit iskolába kísérő szolgát. Az ókori rómaiaknál a kifejezés jelentése már kiterjedt az oktatásra és nevelésre is. A történelem során nagy gondolkodók és filozófusok, mint Platon, Arisztotelész, Erasmus, műveikben olyan általános érvényű és erkölcsi természetű kérdésekkel foglalkoztak, amelyek jelentősen meghatározták a pedagógia gyakorlatát és elméletét.


A pedagógiai gondolkodás történetének kiemelkedő alakjai
2.400 Ft
Fodor László

A pedagógiai valóság területén is minden bizonnyal érvényes az az ismert megfontolás, miszerint a jelent csak akkor tudjuk kellőképpen megérteni, jobbítani és uralni, a jövőt pedig csak akkor tudjuk megfelelően elképzelni és megalkotni, ha képesek vagyunk a múltra visszatekinteni, és annak pozitív, érdekes, hasznos és értékes elemeit megismerni. Jelen könyvünk éppen ezt a megismerést próbálja segíteni a nevelésre-oktatásra vonatkozó elméleti és gyakorlati elképzelések síkján, mindenekelőtt azzal, hogy a XVII. századtól kezdődően, napjainkig tartóan kiemelkedő és nagyhatású pedagógiai gondolkodókat mutat be.


A tanárképzés fejlődési irányai a 21. század kezdetén
2.400 Ft
Birta-Székely Noémi

A tanári alapképzés az utóbbi évtizedben gyökeresen megváltozott. a szociális és gazdasági változások újraértelmezték az iskolával és a tanárokkal szembeni elvárásokat és követelményeket. Az új igényekre világszerte újabb reformtörekvések próbáltak válaszolni. A könyvben az olvasó a tanárképzés elméleti elemzése mellett az általános pedagógia elméleti és gyakorlati képzés konstrukív pedagógiai megközelítésével találkozik. Az alapozó iskolai gyakorlat olyan javaslat az általános pedagógiai alapképzés keretében, mely figyelembe veszi mind a konstruktív paradigmáknak a tudás kialakulására vonatkozó elméleteit, mind a tanárképzéssel szemben támasztott társadalmi kihívásokat.


A tanulási folyamat és a tanulási eredmények értékelése
2.980 Ft
Maria Eliza Dulama - Soós Lenke - Valentin Blandul - Chereji - Mach Zoltán

A kötet az értékelés folyamatával foglalkozik az oktatásban: a szóbeli, az írásbeli értékelés módszereit és technikáit veszi sorba, illetve az összetett értékelési módszereket és eszközöket vizsgálja.


A tanulászavar pedagógiai megközelítése
1.700 Ft
Tóth Szilvia

A tanulászavar kérdésköre folyamatosan gyűrűzik iskoláinkban. A tanulászavarral küzdő gyermekek intergrált oktatása és nevelése egyre inkább foglalkoztatja a szakembereket: pedagógust, gyógypedagógust, pszichológust, szakorvost és nem utolsó sorban a szülőt. A gyakorlat azt mutatja, hogy nem csupán a szülők tájékozatlanok a kérdésben, hanem az érintett pedagógusok sem állnak sok esetben a helyzet magaslatán, bizonytalanok az elmélet és gyakorlat szintjén, vagy elhatárolódnak...bővebben


A tehetség kérdőjelei
2.000 Ft
Tanulmányok, előadások, interjúk / Hódi Sándor
Nincs a pszichológiának még egy olyan területe, ahol olyan kevés tényre annyi okoskodás,... bővebben

A tiltott gyümölcs lélektana
2.500 Ft
Snel, Jan

A szerző szlovák pszichológus, az amszterdami egyetem pszichológia tanszékének tanára. Kötete immár hat nyelven jelent meg. A szerző annak köszönheti népszerűségét, hogy az úgynevezett `tiltott gyümölcsöket` - alkohol, dohányzás, kávé, nassolás, lustálkodás - nem a megszokott sötét oldalukról mutatja be, hanem rávilágít pozitív hatásukra is. A kötet persze nem a rossz szokásokat és a függőséget hivatott terjeszteni, ellenkezőleg: határozottan kijelöli, hol a határ az élet érzelmi mérlegének tökéletesítése és a gondot okozó túlfogyasztás között.


Általános iskoladidaktika
5.400 Ft
Fodor László / Sapientia Jegyzetek

Az „Általános iskoladidaktika” című könyv olyan ismeretanyagot foglal magában, amely változatos szálakon szorosan kötődik az iskolai oktatás kivételesen bonyolult jelenségvilágához. A könyv fő célja, hogy az iskoladidaktika leglényegesebb területeinek vonatkozásában, az általános pedagógusi, illetve a szaktanári pályára való felkészüléshez, és nyilván a sikeres pályagyakorláshoz szükséges szakmai információkat ismertessen, az igényes és hatékony gyakorlati pedagógiai munkához pedig megfelelő elméleti fundamentumot, és annak alapján általános procedurális kritériumokat nyújtson...bővebben


Amikor csak a hollók táplálnak
1.800 Ft
Fancsal Zsolt

Fancsal Zsolt saját gyermeke elvesztéséről ír úgy, hogy a kisgyerek születése körüli néhány napot a lehető legrészletesebben meséli el. Mindenről, ami ezen az időintervallumon kívül esik, csak érintőlegesen értesül az olvasó. A szerző foglalkozására nézve lelkész, a szövegen minduntalan átüt a tágabb összefüggéseket, magyarázatokat kereső prédikátor hangja – ami összecseng a fájdalom előtt megtorpanó, értetlen és kétségbeesett apa hangjával. Ebben a „kettős” hangnemben hallgathatjuk ezt a különös siratóéneket – ez lenne talán a második műfaj, amelyet hozzárendelhetünk ehhez a könyvhöz –, ezt a szöveget, amelyből nem marad ki egyetlen mozzanat sem...bővebben


Anyanyelvoktatás – Irányok és törésvonalak
3.700 Ft
Pletl Rita

A kötet az Anyanyelvoktatás sorozat negyedik darabja, az anyanyelvi képességvizsgálatoknak (írásbeli kifejezőképesség, olvasási és szövegértési képesség) egy periódusát zárja.

A tanulmányok, melyeknek szerzői a kutatócsoport tagjai, egy évtizedes empirikus vizsgálat anyagából keletkeztek az összehasonlítás, illetve a tanulságok megfogalmazásának szándékával.

Célunk, hogy a vizsgálat folyamatában szerzett tapasztalatainkat megosszuk mindazokkal, akik elkötelezettek az anyanyelvoktatás ügye iránt; hogy a kutatás során megismert, a nemzetközi iskolai eredményértékelésben kipróbált és célravezetőnek bizonyuló eljárásokat ismertté tegyük az erdélyi magyar pedagógusok számára.


Anyanyelvoktatás – nyelvi horizontok
3.990 Ft
Pletl Rita (szerk.) / Sapientia Könyvek

A kötet a 2009–2010-es országos hatókörű, az olvasási és szövegértési képesség színvonalát vizsgáló eredménymérés anyagának eredményeit összegzi interdiszciplináris megközelítésben. A kötettel arra vállalkozunk, hogy empirikus adatokon alapuló, hiteles képet nyújtsunk az erdélyi magyar anyanyelvű diákok olvasási és szövegértési képességéről az oktatáspolitika és szakma számára. Vállalkozásunk hiánypótló, mert nincsenek megbízható adataink arról, hogy diákjaink hogyan működtetik ezt a közoktatás hatékonysága szempontjából fontos kulturális eszköztudást az iskolában és a hétköznapokban.


Az egészséges életviteltől a drogfogyasztó magatartásig
2.400 Ft
Albert-Lőrincz Enikő

„A mindennapokban különböző helyzeteket kell felismerni, értelmezni, és hatékonyan kell hozzájuk alkalmazkodni.

Világrajövetelkor a személy potenciálisan rendelkezik azokkal a képességekkel, készségekkel, amelyek mindehhez szükségesek, de az alapvető én-funkciók, a védekező mechanizmusok kibontakoztatásának, az attitűdök, a társas készségek, a szociális szerepek és a helyzetek értelmezéséhez szükséges ismeretek valamint eszközök elsajátításának az egyén élete folyamán kell megvalósulnia. Mindez a szocializáció eredményeként alakul ki.” 


Az erdélyi magyar tanító- és óvóképzés évszázadai (1777-2000)
6.720 Ft
Szabó Kálmán Attila

A társadalom és a mindenkori hatalom a tanítót tekintette - tekinti - az adott kor emberiségideálját formáló egyik fő tényezőjének, ezért a tanítóképzés az iskolapolitika homlokterében állt. Ezért fontos megismerni a tanítóképzés történetét. E mű, amely tudományos igényű részletes áttekintést biztosít Erdély ezen intézménytípusánál teljes hálózatáról a kezdetektől a 20. század végéig, összefoglaló-összehasonlító jellegével egységes szemléletmódú összképet alkot, alapul szolgálva mind a szaktudomány kutatói, mind pedig a tárgykör iránt érdeklődő laikusok számára....


Az értelem élete – az élet értelme
2.100 Ft
A logoterápia időszerűsége / Visky S. Béla (szerk.) / Egyetemi füzetek

A kötet Viktor E. Frankl halálának tizedik évfordulója alkalmából a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán 2007. október 26–27. között megrendezett nemzetközi konferencián elhangzott előadások anyagát közli.


Az érzelmi intelligencia fejlődése és fejlesztésének lehetőségei óvódás- és kisiskoláskorban
2.500 Ft
Kádár Annamária

Az érzelmi intelligencia egyik legfontosabb eleme az empátia. Ez a pedagógus munkaeszköze is, amely lehetővé teszi az érzelmi befolyásolást, a diák mimikájának, hanglejtésének értelmezését, a mélyebb üzenet megértését. Bár minden tantárgy keretében valamilyen mértékben megvalósul az érzelmi nevelés és a személyiségfejlesztés, a fő hangsúly az értékelésen, az ellenőrzésen és a teljesítményen van. Az iskolai élet, a hagyományok, a tanórák forgatókönyve, valamint a tanár személyisége is az érzelmi nevelés fontos tényezője.



Részletes keresés