Betöltés...

Pszichológia, pedagógia

Pszichológiai, pedagógiai kínálatunk általában tankönyvek, vagy oktatási segédanyagok, melyek a határon túli szakoktatásban vannak használatban, de témájukból adódóan szélesebb körben is ajánljuk minden szakembernek és érdeklődőnek.


A pedagógia alapjaitól az oktatás elméletéig
2.400 Ft
Birta-Székely Noémi

A múltban a nevelés és oktatás kérdéseivel elsősorban a filozófia, az etika, majd a teológia foglalkozott. Maga a nevelés és oktatás már ősidőktől fogva létezik. A „pedagógia” kifejezés görög eredetű, a „paidos”, ’gyermek’, és „agoge”, ’elkísérni, vezetni’ jelentésű szavakból tevődik össze. „Paidagogosznak” nevezték az ókori Görögországban a rabszolgatartó gyermekeit iskolába kísérő szolgát. Az ókori rómaiaknál a kifejezés jelentése már kiterjedt az oktatásra és nevelésre is. A történelem során nagy gondolkodók és filozófusok, mint Platon, Arisztotelész, Erasmus, műveikben olyan általános érvényű és erkölcsi természetű kérdésekkel foglalkoztak, amelyek jelentősen meghatározták a pedagógia gyakorlatát és elméletét.


Daganatos distressz és életminőség
2.400 Ft
Kutatási referenciák segítőknek / Dégi L. Csaba

"A szerző igen nagy multicentrikus, sokelemes kérdőíves felmérésével, kifogástalan és támadhatatlan statisztikai igazoló eszköztárral tárt elénk újszerű, nemzetközi viszonylatban is jelentős felismeréseket a daganatos betegek pszichoszociális aspektusait illetően, mely eredményeknek gyakorlati, a betegek életminőségét, és klinikai ellátását alapjaiban érintő konklúziói vannak. Ugyanakkor a szerző kivételes alaposságot, tágasságot és bölcs mértéktartást sugároz. Ez a példaadó mértéktartás a munka érvényességét, hitelét jelentősen emeli." (dr. Komlósi Piroska, Budapest)


Iskoláról iskolára
2.400 Ft
K. Tolna Éva / Pedagógus műhely

Az önéletrajzi fogantatású írás szerzője Kolozsváron élő nyugalmazott magyartanár, aki 1955-1994 között 26 erdélyi iskolában tanított. Gazdag pályája "megállóiból" villant fel egy-egy jellemző képet, hangulatot, helyzeteket. Olyanokat, melyek nem csupán az egyéni sors kísérői, hanem az egész kort jellemzik.


Vizuális emlékezet és képi metaforák
2.400 Ft
Antik Sándor / Egyetemi füzetek

A tanulmánykötet témakörei: az emlékezet jelenségének és az emlékezeti tevékenység működésének változó értelmezései, a természetes és a mesterséges emlékezet egymást kompenzáló kutatásai egy lehetséges memóriatörténet folyamán, a kollektív emlékezet felépítése, sajátosságai és intézményes formái, az emlékezet és a (művészi) képzelet. A megjelölt tematikát elsősorban a vizuális emlékezet szemszögéből vizsgálom és az alkotó gondolkodás szempontjaival próbáltam megközelíteni. (A szerző)


A mélyreflexió alkalmazási lehetőségei a vallástanárjelöltek tevékenységének optimalizálásában
2.400 Ft
Gorbai Gabriella Márta / Doktori dolgozatok

Gorbai Gabriella Mára (Bánffyhunyad, 1977) 2000-ben szakvizsgázott a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Református Tanárképző Karán. 2000 óta a Református Tanárképző Kar oktatója, ahol a Katechtikai tantárgycsomag gyakorlati jellegű tantárgyait tanítja. Kutatási területe: szakmai személyiségfejlesztés (súlypont: mélyreflexió), hivatásfejlesztés, interdiszciplinaritás a vallásoktatásban, pozitív nevelői attitűd kialakítása, fejlesztése. Közel húsz szaktanulmánya jelent meg a fenti témakörökben. Jelen könyvet a Református Tanárképző Karon (BBTE) doktori dologzatként védte meg.


Az önpusztító lélek
2.400 Ft
Albert Ildikó

Valami önsorsrontó hajlam szövi át szinte észrevétlenül egyre több ember életét. A civilizáció közismert önpusztító módszereinek (alkoholizmus, dohányzás, drogozás) sorát szinte zökkenőmentesen egészítik ki azok a – gyakran a társadalmi követelmények hatására megjelenő – lelki mechanizmusok, amelyek eredetileg alkalmazkodásként, nem ritkán önvédelemből keletkeznek, de végül ennek az ellenkezőjévé alakulnak át. Ily módon vedlenek át a szenvedélyek függéssé, a szervezet épségét célzó testi jelzések és a veszélyre figyelmeztető, tehát minket óvó félelmek életünket beszűkítő gátakká, a szép gondolatok lelket nyomorgató elméletekké, a nemes emberi értékek felsorakoztatásának induló rendszerek szívet-lelket gúzsba kötő elvekké. Így válnak legsajátosabb lelki folyamataink (az emberi létünk és állítólagos felsőbbrendűségünk letéteményesei) mindennapi belső rombolóival.


Az egészséges életviteltől a drogfogyasztó magatartásig
2.400 Ft
Albert-Lőrincz Enikő

„A mindennapokban különböző helyzeteket kell felismerni, értelmezni, és hatékonyan kell hozzájuk alkalmazkodni.

Világrajövetelkor a személy potenciálisan rendelkezik azokkal a képességekkel, készségekkel, amelyek mindehhez szükségesek, de az alapvető én-funkciók, a védekező mechanizmusok kibontakoztatásának, az attitűdök, a társas készségek, a szociális szerepek és a helyzetek értelmezéséhez szükséges ismeretek valamint eszközök elsajátításának az egyén élete folyamán kell megvalósulnia. Mindez a szocializáció eredményeként alakul ki.” 


Barbie vagy Star Wars?
2.400 Ft
Mesehős-reprezentációk az elemi iskolás gyerekek életében / Kassay Réka / Letöltés - Média- és kommunikációtudományi könyvsorozat

A média gyermekek szocializációjában betöltött vezető szerepe miatt érdemes alapos figyelmet fordítani arra, hogy a médiában megjelenő, a gyermekek számára fontos műfaj, a mese világában milyen tartalmak és vizuális élmények jelennek meg. Milyen képet festenek a mesék, a mesék főhősei a gyermekek számára a világról, milyen állításokat fogalmaznak meg? Ezen túl azonban az is fontos hogy mint közönséget, mint befogadót is elemezzük a gyermekeket. Az ilyen jellegű vizsgálódások rámutathatnak azokra a lényegi elemekre, amelyeket a gyerekek jól/rosszul arra használnak, hogy kreatív módon, továbbépítve a kapott elemeket, létrehozzák a saját értelmezésüket, felépítsenek egy saját világot. Éppen ez utóbbi, nem egyszerű folyamatot írja le Kassay Réka sajátos eszközrendszerével. Antalóczy Tímea 


A tiltott gyümölcs lélektana
2.500 Ft
Snel, Jan

A szerző szlovák pszichológus, az amszterdami egyetem pszichológia tanszékének tanára. Kötete immár hat nyelven jelent meg. A szerző annak köszönheti népszerűségét, hogy az úgynevezett `tiltott gyümölcsöket` - alkohol, dohányzás, kávé, nassolás, lustálkodás - nem a megszokott sötét oldalukról mutatja be, hanem rávilágít pozitív hatásukra is. A kötet persze nem a rossz szokásokat és a függőséget hivatott terjeszteni, ellenkezőleg: határozottan kijelöli, hol a határ az élet érzelmi mérlegének tökéletesítése és a gondot okozó túlfogyasztás között.


Ember vagyok, ments ki innen!
2.500 Ft
(Kis magyar angeológia) / Niczinger László dr.

A szerzőt gyakorló orvosként az ember fizikai valójának, létének ismerője, a kíváncsiság, a láthatatlan, a megfoghatatlan, de mindvégig emberi jellemzők kutatására ösztönzi. Jobbá, humánusabbá lenni, és azzá tenni a világot - ez célja lehet a gondolkodásnak, a tettnek, végső soron a cselekvő szeretetnek. Niczinger László könyvét olvasva rádöbbenünk, hogy a láthatatlan világ "lakói" - legyenek démonok vagy angyalok - akkor válnak "láthatóvá", amikor albérlőkké lesznek a lelkünkben.


Tizenharmadik iskola
2.500 Ft
Csicsay Alajos

A kétszeres Katedra-díjas, 2007-ben a Felvidéki Magyar Pedagógus-díj egyik kitüntetettje, a jeles iskolaigazgató és közösségszervező Csicsay Alajos e saját pályáját megrajzoló, olvasmányos, mégis tartalmas és szakmailag is tanulságos kötete szorosan kötődik az Embernevelők és az Iskolatörténet című könyveihez, mondhatni a trilógia harmadik része...bővebben


Óvodai tevékenységek módszertana
2.500 Ft
Stark Gabriella

Az óvodai tevékenységek módszertani kérdéseit bemutató egyetemi jegy­zet elsősorban az óvodapedagógusi pályára készülő hallgatóknak szól, akik ismer­kedni kezdenek az óvodai oktatás elméleti és gyakorlati kérdéseivel. Ugyanakkor hasznosan forgathatják a gyakorló óvodapedagógusok is, hisz a nemrég életbe lé­pett óvodai tanterv menet közbeni megismerése szükségessé tette a módszertani kul­túra felfrissítését, az új tantervi alapelvek és sajátosságok átértelmezését, a pro­jekt­módszer és az integrált óvodai tevékenységek módszertani sajátosságainak meg­ismerését.


Reformpedagógia
2.500 Ft
Pedagógusi kompetenciák fejlesztése reform- és alternatív pedagógiai módszerek segítségével / Bodoni Ágnes

A könyv segíti az olvasót eligazodni a másként tanítás művészetében, bátorságot adhat új kezdeményezésekhez, új utak, ösvények kitaposásához.Olvassák figyelmesen, nézzenek utána az apró részeknek, kifinomult technikáknak, ami egyik-másik pedagógiának a lényegét alkotja, de mindezeken túl keressék a kapcsolatot azokkal a tanítókkal, óvodapedagógusokkal, akik a gyakorlatban „élik" az egyes módszereket.


Léleképítés
2.800 Ft
Albert Ildikó

Önmagunk "megalkotása" és vállalása, saját életvitel kialakítása, a konfliktusmegoldás képessége, házasság, gyereknevelés - egyszóval mindennapjaink megélése valódi felnőttként úgy, hogy lelki egyensúlyt, harmóniát teremtsünk önmagunkban és környezetünkben. Hogyan igazodjunk el tehát saját életünkben, hogyan válhatunk érett személyiséggé? Ezekre és sok más hasonló kérdésre ad választ és a gyakorlatban lélek- és jellemépítő módon megvalósítható, életviteli tanácsot a szerző.


Gyertek velünk múzeumba!
2.800 Ft
Múzeumpedagógiai kézikönyv / Szállassy Noémi - Iuga-Gombos Márta (szerk.)

A kézikönyv ismerteti a múzeumpedagógia alapelveit, koncepcióját, módszertani lehetőségeit és egy olyan ötletgyűjteményt kínál a pedagógusok számára, ami megkönnyíti a múzeumlátogatás mint élményszerű tanulás tervezését. A könyv első részében a szerzők bemutatnak 7 székelyföldi múzeumot, amelyekben már működik valamilyen fajta múzeumpedagógiai tevékenység. A kötet második részében a 15 múzeumpedagógiai tervben fellehető az is, hogy milyen képességeket, kompetenciákat fejlesztenek az adott tevékenységek a XXI. századi igényeknek megfelelően. A foglalkozástervek címe mellett szerepel az a múzeumi kiállítás, amihez tartozik a foglalkozás.


Metakognitív stratégiák – Összetevőik és mérésük
2.900 Ft
Zsigmond István / Sapientia Könyvek

A metakogníció fogalma az oktatáspszichológiában önálló vizsgálódási tárgyként az 1970-es évek közepétől jelent meg és azóta is látványosan fejlődik. A jelen tanulmány a metakogníció kérdéskörét és problémás fogalmait vizsgálja. Bemutatásra kerül a Metakogníció Integratív Modellje (MIM), amellyel a szerző választ kíván adni a metakognitív stratégiákkal kapcsolatos néhány problémás kérdésre. A MIM elmélet modellezi a metakognitív stratégiák működését, kitérve a stratégiák működéséhez szükséges deklaratív és műveleti ismeretek együttműködésére. A modellnek a metakogníció előző modelljeivel szemben számos új vonatkozása van.


Tanulás, emlékezés, képzelet
2.900 Ft
Dósa Zoltán / Sapienta tankönyvek

A könyv tárgyalja a tanulás egyszerű és összetett formáit, beszámolót tartalmaz azokról a klasszikus empirikus kutatásokról, amelyek az immár kiforrott elméletek alapjául szolgáltak, ezek alkalmazási lehetőségeit is taglalja. Feltárja a humán emlékezet igen komplex és sokrétű szerveződését, a memóriatárak jellemzőit, és egy érdekes kitérőben számos mnemotechnikai eljárást ismertet, amelyek emlékezeti képességeink egyéni különbségeit hordozzák...bővebben


A tanulási folyamat és a tanulási eredmények értékelése
2.980 Ft
Maria Eliza Dulama - Soós Lenke - Valentin Blandul - Chereji - Mach Zoltán

A kötet az értékelés folyamatával foglalkozik az oktatásban: a szóbeli, az írásbeli értékelés módszereit és technikáit veszi sorba, illetve az összetett értékelési módszereket és eszközöket vizsgálja.


Mesekerék
2.980 Ft
Mesefeldolgozások / Demény Piroska

A kötetben szereplő dramatizált művek, mesefeldolgozások elsősorban óvodában és elemi osztályban használhatók fel. Előadhatók iskolai ünnepségeken és iskolán kívüli rendezvényeken egyaránt. A kezdő kicsi színjátszók számára könnyen játszható, egyszerű, rövid jeleneteket kínálunk, ugyanakkor a gyűjteményben vannak olyan darabok is, amelyek színpadra állításához nagy gyakorlat szükséges...


Trauma, neheztelés, harag
2.990 Ft
Egyéni és szociális tehertételek / Ungvári Zrínyi Imre (szerk.) / Műhely (Pro Philosophia)

A VIII. Kolozsvári Alkalmazott Etikai Konferencia előadásai 2019. február 23.



Részletes keresés