Betöltés...

Pszichológia, pedagógia

Pszichológiai, pedagógiai kínálatunk általában tankönyvek, vagy oktatási segédanyagok, melyek a határon túli szakoktatásban vannak használatban, de témájukból adódóan szélesebb körben is ajánljuk minden szakembernek és érdeklődőnek.


Az irodalomtanítás öröméért
2.400 Ft
Antal Margit - Misztrik Jolán - Orbán Enikő - Patek Mária - Szilveszter László Szilárd / Pedagógus műhely

A könyv a szerzők egy-egy írását tartalmazza, melyek irodalmi témák tanítását vetik fel, írják le személyes élményeiket.


Az önpusztító lélek
2.400 Ft
Albert Ildikó

Valami önsorsrontó hajlam szövi át szinte észrevétlenül egyre több ember életét. A civilizáció közismert önpusztító módszereinek (alkoholizmus, dohányzás, drogozás) sorát szinte zökkenőmentesen egészítik ki azok a – gyakran a társadalmi követelmények hatására megjelenő – lelki mechanizmusok, amelyek eredetileg alkalmazkodásként, nem ritkán önvédelemből keletkeznek, de végül ennek az ellenkezőjévé alakulnak át. Ily módon vedlenek át a szenvedélyek függéssé, a szervezet épségét célzó testi jelzések és a veszélyre figyelmeztető, tehát minket óvó félelmek életünket beszűkítő gátakká, a szép gondolatok lelket nyomorgató elméletekké, a nemes emberi értékek felsorakoztatásának induló rendszerek szívet-lelket gúzsba kötő elvekké. Így válnak legsajátosabb lelki folyamataink (az emberi létünk és állítólagos felsőbbrendűségünk letéteményesei) mindennapi belső rombolóival.


Az óvodás- és kisiskoláskor játékai elméleti és módszertani megközelítésben
2.300 Ft
Kádár Annamária, Bodoni Ágnes

A XXI. századi nevelés humánus, gyermekközpontú voltát mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az iskolákban és az óvodákban ismét központi szerepet foglal el a játék. A mai pedagógus tisztában van a játék kognitív és érzelmi intelligenciát fejlesztő hatásával, tudatában van annak, hogy a játék pszichológiájára, játékos pedagógiai módszerekre, gyakorlatokra támaszkodva saját munkáját teszi eredményesebbé, gazdagabbá. Hisszük azt, hogy a játék nemesít, hogy pedagógiai hatásán túl mind a személyiség, mind a csoportközösség formálására, alakulására is pozitív hatással van...bővebben


Barbie vagy Star Wars?
2.400 Ft
Mesehős-reprezentációk az elemi iskolás gyerekek életében / Kassay Réka / Letöltés - Média- és kommunikációtudományi könyvsorozat

A média gyermekek szocializációjában betöltött vezető szerepe miatt érdemes alapos figyelmet fordítani arra, hogy a médiában megjelenő, a gyermekek számára fontos műfaj, a mese világában milyen tartalmak és vizuális élmények jelennek meg. Milyen képet festenek a mesék, a mesék főhősei a gyermekek számára a világról, milyen állításokat fogalmaznak meg? Ezen túl azonban az is fontos hogy mint közönséget, mint befogadót is elemezzük a gyermekeket. Az ilyen jellegű vizsgálódások rámutathatnak azokra a lényegi elemekre, amelyeket a gyerekek jól/rosszul arra használnak, hogy kreatív módon, továbbépítve a kapott elemeket, létrehozzák a saját értelmezésüket, felépítsenek egy saját világot. Éppen ez utóbbi, nem egyszerű folyamatot írja le Kassay Réka sajátos eszközrendszerével. Antalóczy Tímea 


Biopóker
6.000 Ft
Blöff és egyéb fondorlatok / Dósa Zoltán

A baktériumoktól a tudatos lényekig mindenki manipulál – vallja Dr. Dósa Zoltán pszichológus, a Babeș–Bolyai Tudományegyetem Pszichológia és Neveléstudományok Kar székelyudvarhelyi tanszékvezetője, aki Biopóker címmel adott ki tanulmánykötetet.

A Biopóker című szakkönyv átfogóan elemzi a megtévesztés, manipuláció különféle eszközeit, a sejtek szintjétől a világméretű történésekig. A szerzőnek ez sorban a hetedik kötete: korábban tanulmányokat és irodalmi alkotásokat is jegyzett, de talán a legnagyobb kíváncsiság a Biopókert övezi. 

Beszélgetés Dósa Zoltánnal: http://uh.ro/szines/tudomany/26347-dosa-zoltan-elkerulhetetlen-a-hazugsag


Csíp, csíp, csibőricke... - CD melléklettel
2.900 Ft
Dél-alföldi hagyományok az óvodában / Gundyné Szerényi Andrea / Helyi hagyományok

„A játék elsődlegessége mellett teret biztosítunk a néphagyományok, népszokások felelevenítésének, továbbéltetésének, valamint fontos szerepet adunk a zenei nevelésnek. A népzene és a néptánc alapvető összetevői a néphagyományoknak, nem hiányozhat tehát az óvodai nevelésből sem. Az óvodai zenei nevelés kiegészítőjeként szerepelhet az élő zenés gyerektáncház, melynek fejlesztő hatása - több éves tapasztalataink alapján - bebizonyosodott. A legfontosabb célunk, hogy az óvodások megismerjék és megszeressék a népzenét, a néptáncot, a táncos foglalkozások pedig jó hangulatban teljenek, a gyerekek kedvvel táncoljanak, énekeljenek...


Daganatos distressz és életminőség
2.400 Ft
Kutatási referenciák segítőknek / Dégi L. Csaba

"A szerző igen nagy multicentrikus, sokelemes kérdőíves felmérésével, kifogástalan és támadhatatlan statisztikai igazoló eszköztárral tárt elénk újszerű, nemzetközi viszonylatban is jelentős felismeréseket a daganatos betegek pszichoszociális aspektusait illetően, mely eredményeknek gyakorlati, a betegek életminőségét, és klinikai ellátását alapjaiban érintő konklúziói vannak. Ugyanakkor a szerző kivételes alaposságot, tágasságot és bölcs mértéktartást sugároz. Ez a példaadó mértéktartás a munka érvényességét, hitelét jelentősen emeli." (dr. Komlósi Piroska, Budapest)


Dr. Jancsó Benedek
900 Ft
Jáki László / Tudós tanárok - tanár tudósok

A Jancsó Alapítvány gondozásában, 2011-ben a Jancsó Benedek emlékezete című tanulmánygyűjtemény és 2012-ben az Alapítvány és az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum közös kiadásában a Tanár tudósok - Tudós tanárok sorozatban Jancsó Benedek címmel egy monográfia közzétételére került sor. A Jancsó Alapítvány kiadásában megjelenő harmadik kötet címe: Pusztába kiáltott szó?Jancsó Benedek breviárium


Drognapló
3.000 Ft
Kubiszyn Viktor

A szerző saját élményei alapján írja le a kábítószerek hatását az emberre, kapcsolatainak alakulására, s ennek szépirodalmi visszatükröződését. Bemutatja a függőség kialakulásának rémséges egyéni és társas útját, a visszaesésekkel szabdalt pokoljárást, s végül a tisztává válás gyötrelmeit és eredményeit. Szlengszótár és kábszerlista egészíti ki ezt a páratlanul őszinte vallomást...


Egy oktatáspolitikus a XX. század fordulóján - Jancsó Benedek
3.900 Ft
Jáki László (írta) – Jancsó András (szerk.)

E kivételes tudós tanárról szóló írás bemutatja a kor oktatási és oktatáspolitikai küzdelmeit egy nem mindennapi pedagógus gondolkodásán, felkészültségén, elkötelezettségén és gyermekszemléletén keresztül. Jancsó Benedek álláspontja egyes pedagógiai kérdésekben figyelemre méltó és eligazító érvényű; középiskolai reformelképzelései sok tekintetben hasonlítanak jelen korunk megoldandó oktatás szervezési feladataihoz. A könyv írója; dr. Jáki László elismert neveléstörténész, ny. egyetemi docens, akinek Jancsó Benedekről már több tanulmánya jelent meg és a tudós tanárok - tanár tudósok sorozatban megjelent Jancsó Benedek c. mű szerzője...bővebben

A könyvről: http://www.mediaklikk.hu/video/esti-kerdes-2017-02-03-i-adas/


Életpszichológia
3.000 Ft   2.400 Ft
-20%
Kihívások és kockázatok a XXI. század elején / Hódi Sándor

A pszichológiai szakirodalom régóta nélkülöz egy olyan átfogó jellegű, széles áttekintést nyújtó, elemző művet, amely az ember kockázatvállalló magatartását, és ezzel összefüggésben életminőségének az alakulását helyezi górcső alá.


Elszaladt a kemence
3.900 Ft
Újdonság
Óvónők és szülők kézikönyve / Szőke Anna

Húsz év után ismét megjelent Szőke Anna: Elszaladt a kemence című hiánypótló óvópedagógiai könyve, amely  megjelenésétől keresett és népszerű kiadvány határon innen és túl egyaránt.  

A szerző az óvodai nevelési-oktatási programot dolgozza fel hónapok szerinti bontásban, felölelve minden foglalkozási ágat a beszédkészség fejlesztésén keresztül a képzőművészetig, s történik mindez néphagyományaink tükrében. Nagy segítség ez óvónőknek, szülőknek egyaránt, akik szeretnék megőrizni, átörökíteni hagyományainkat, s amelyet ebben a korban kell elkezdeni. A kötet gazdagon illusztrált, fotók, rajzok, kották teszik teljessé, hogy valóban kézikönyvként lehessen használni.


Ember vagyok, ments ki innen!
2.500 Ft
(Kis magyar angeológia) / Niczinger László dr.

A szerzőt gyakorló orvosként az ember fizikai valójának, létének ismerője, a kíváncsiság, a láthatatlan, a megfoghatatlan, de mindvégig emberi jellemzők kutatására ösztönzi. Jobbá, humánusabbá lenni, és azzá tenni a világot - ez célja lehet a gondolkodásnak, a tettnek, végső soron a cselekvő szeretetnek. Niczinger László könyvét olvasva rádöbbenünk, hogy a láthatatlan világ "lakói" - legyenek démonok vagy angyalok - akkor válnak "láthatóvá", amikor albérlőkké lesznek a lelkünkben.


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 1. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat első kötete, mely a tanári segédanyag és a munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...

Ajánljuk még: Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet


Feladatbank anyanyelvi tanórák tervezéséhez az V–VIII. osztályban 2. kötet
3.500 Ft
Kádár Edit (szerk.)

A könyv egy négykötetes sorozat második kötete (az első kötetet l. itt), mely tanári segédanyag és munkafüzet ötvözete. Elsősorban a tanár számára mutatja be egy olyan lehetséges módját a tantervi tartalmak feldolgozásának, amely nem ismeretátadásra van berendezkedve, hanem elsősorban a nyelvérzék, a nyelvi megformálásra való érzékenység fejlesztésére összpontosít, ugyanakkor ezt csak olyan feladatsorokon tudjuk hatékonyan illusztrálni, amelyek önmagukban, munkafüzeti feladatokként is megállnák a helyüket...


Gyakorlatközelben. A projektmódszer óvodai alkalmazása
3.500 Ft
Barabási Tünde, Demény Piroska, Stark Gabriella

Napjainkban reneszánszát éli a reformpedagógia, egyre inkább elterjedőben van a projektek általi tanítás. Ez új oktatási szemlélet meghonosodásának igényét jelzi az iskolarendszer minden szintjén.

A könyv első része a projektmódszer elméleti kereteit körvonalazza, a módszer  tanuláselméleti hátterét, az aktuális óvodai tantervben elfoglalt helyét, jellemzőit, alkalmazásának módszertani kérdéseit vizsgálja. A második rész a gyakorlati alkalmazást, 34 eredeti projektet tartalmaz, melyek az óvodai tanterv hat integrált témakörébe illeszkednek.


Gyakorlatközelben. Te mit választanál?
3.500 Ft
Választható tárgyak az elemi osztályokban / Ambrus Ágnes – Péter Lilla – Strak Gabriella

A Gyakorlatközelben sorozat harmadik kötete az alsó tagozatos opcionális tantárgyak elméleti és gyakorlati vonatkozásairól kíván átfogó képet nyújtani.
A könyv első részében elméleti írások szerepelnek arról, hogy milyen hatással volt a hazai oktatáspolitikára Románia Európai Unióba történő belépése, valamint a Lisszaboni program. Ugyanakkor ez a rész tájékoztatást nyújt a 2011-ben életbe lépett Oktatási Törvény tantervekre vonatkozó rendelkezéseiről, a központi tantervek és a helyi tervezés viszonyáról a kü¬lön¬böző tantervcsoportosításokkal, valamint az alsó tagozatos opcionális tantárgyak típusairól.
 


Gyere velem játszani
1.150 Ft
Drámajátékok / Struguras-Fazekas Ildikó

Játékos drámapedagógia gyakorlatok gyerekeknek. 


Gyermekekről nevelőknek
2.100 Ft
Mirnics Zsuzsanna

A szerző egyszerű nyelvezetű, lényeglátó, olvasmányos pszichológia tankönyvet állított össze jövendő pedagógusok (ovónők és tanítók) számára. A tankönyv tematikai főegységei: Általános lélektan, Pedagógiai szociálpszichológia, Neveléslélektan, Fejlődéslélektan, Sajátos nevelési igényű és lelki zavaroktól szenvedő gyermekek.


Gyertek velünk múzeumba!
2.800 Ft
Múzeumpedagógiai kézikönyv / Szállassy Noémi - Iuga-Gombos Márta (szerk.)

A kézikönyv ismerteti a múzeumpedagógia alapelveit, koncepcióját, módszertani lehetőségeit és egy olyan ötletgyűjteményt kínál a pedagógusok számára, ami megkönnyíti a múzeumlátogatás mint élményszerű tanulás tervezését. A könyv első részében a szerzők bemutatnak 7 székelyföldi múzeumot, amelyekben már működik valamilyen fajta múzeumpedagógiai tevékenység. A kötet második részében a 15 múzeumpedagógiai tervben fellehető az is, hogy milyen képességeket, kompetenciákat fejlesztenek az adott tevékenységek a XXI. századi igényeknek megfelelően. A foglalkozástervek címe mellett szerepel az a múzeumi kiállítás, amihez tartozik a foglalkozás.



Részletes keresés