A könyv a különböző előrejelzési módszereket tárgyalja. Két részből tevődik össze. Az első, elméleti rész az előrejelző módszereket, a második pedig alkalmazásokat mutatja be.
Újdonságnak számít az információ-szóródás elvének alkalmazása az árfolyamok előrejelzésére, a keresletbecslésre és a talajérték extrapolációjára, valamint a logisztikus regressziós modell alkalmazása egy konkrét marketingkutatási projekt adatain keresztül. Ennek az elemzésnek a kiemelendő újszerűsége a modell besorolási küszöbérték optimalizációjának analitikus levezetésében rejlik. Megemlítendő, hogy a logisztikus regressziós modell és az információs mátrix segítségével történő közelítő eljárás nagyon hasonló találati pontosságot eredményezett.
A könyvet a szerzők azoknak ajánlják, akik az előrejelzési módszerek elméletével és gyakorlati alkalmazásaikkal foglalkoznak, valamint azon hallgatók számára, akik szakdolgozatukat valamely jelenség alakulásának becsléséből írják.