Betöltés...

Kerek a káposzta

György Ottilia (szerk.)

Párolva, főzve, sütve, savanyítva


Lista ár: 1.950 Ft  

Ár: 1.450 Ft

Megtakarítás: 500 Ft (26%)
-26%
Raktáron

Corvin Kiadó, Déva
210 x 208 mm, kötött, 200 oldal
Kiadás éve: 2015
Sorozat: Erdélyi Konyha - ízes Tündérkert
ISBN: 978-973-622-928-2

Sorozatunk negyedik kötetében sok-sok káposztából készült étel receptjét osztjuk meg Önökkel, bemutatva, hogy mennyi finomságot lehet készíteni ebből a közkedvelt zöldségből. Mivel itt az ősz, úgy gondoljuk, éppen aktuális egy ilyen könyv minden háziasszony számára. A könyvben egyszerű és különleges fogásokat egyaránt talál az olvasó, a salátától kezdve egészen a tésztás ételekig bőven van választék kötetünkben.

... Tápláló fejes egészség

A káposztát régóta ismerik, hiszen már az időszámításunk előtti második évezredben termesztették a Földközi-tenger vidékén, és azóta is világszerte előszeretettel fogyasztják nyersen, főzve, savanyítva egyaránt. A savanyú változata kínai találmány, hiszen a nagy fal építésekor fogyasztották az ott dolgozók. A görögök pedig szent növénynek tartják. Sok helyen a gyermekáldást is jelképezi a káposzta. Cook kapitány felismerte, hogy a C-vitamin-hiányból kialakuló skorbutot a savanyított káposztával ki lehet védeni, ezért ragaszkodott hozzá, hogy a legénység minden tagja rendszeresen fogyassza. A káposztát 1984-ben az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete beválasztotta a világ 20 legfontosabb zöldsége közé.

A keresztesvirágúak családjába tartozik, ahogyan rokonai, a brokkoli, a kelbimbó vagy a karfiol. A legismertebb káposztafélék a fejes vagy más néven édes káposzta, a lila káposzta és a kelkáposzta. Rengeteg benne a C-, B1-, E- és K-vitamin, valamint a béta-karotin, amelynek köszönhetően a légúti betegségek ellen is felvehetjük a harcot. A rostok, a kalcium- és vastartalom, az antibakteriális hatású mustárolaja mind-mind segít abban, hogy megőrizzük az egészségünket. Emellett a bélrendszer, a tüdő és a petefészek betegségeit is leküzdhetjük a káposzta segítségével. Kevés kalóriája van, így a diétázóknak is ajánlott a fogyasztása. Mivel antioxidánsokban gazdag, megelőzi a bőr öregedését.

A savanyú káposzta a bélflórára van kedvező hatással, és a savanyítás során nem tűnik el a C-vitamin belőle, sőt, a téli időszakban az egyik legkiválóbb vitaminforrás. A káposztalevelek ráadásul kiválóak borogatásra reumatikus fájdalmak esetén.



Részletes keresés