„A játék elsődlegessége mellett teret biztosítunk a néphagyományok, népszokások felelevenítésének, továbbéltetésének, valamint fontos szerepet adunk a zenei nevelésnek. A népzene és a néptánc alapvető összetevői a néphagyományoknak, nem hiányozhat tehát az óvodai nevelésből sem. Az óvodai zenei nevelés kiegészítőjeként szerepelhet az élő zenés gyerektáncház, melynek fejlesztő hatása - több éves tapasztalataink alapján - bebizonyosodott. A legfontosabb célunk, hogy az óvodások megismerjék és megszeressék a népzenét, a néptáncot, a táncos foglalkozások pedig jó hangulatban teljenek, a gyerekek kedvvel táncoljanak, énekeljenek. Az óvodai zenei nevelés alapvető irányelve, hogy igényes és értékes zenét halljanak a gyerekek, amely a magyar néphagyományból táplálkozik. Ezért kapnak elsőbbséget a magyar gyermekjátékdalok, mondókák és népdalok.”
Tartalom:
Dél-Alföld hagyományai
- Jeles napok
- A gazdasági élet ünnepei
- Muzsikálási alkalmak
- Hangszerek, hangszeregyüttesek
- Táncok
Dél-alföldi gyerektáncház az óvodában
- Dél-alföldi gyerektáncház éves terve
- A gyerektáncházi foglalkozások vázlata
Dél-alföldi népszokások és muzsikálási alkalmak az óvodában
Szerényi Béla: Bourdon hangszerek az óvodában
Játékközlések
Népdalok, hangszeres dallamok
Népszokások
Felhasznált szakirodalom és hangzóanyag
A gyerektáncházban felhasználható dél-alföldi hangzóanyagok
Játékok betűrendes mutatója
A CD-melléklet szerkesztési szempontjai
CD-melléklet